استفاده از نرم افزار حراست در امنیت سازمان‌ها

استفاده از نرم افزار حراست در امنیت سازمان‌ها

امروزه استفاده از نرم افزار حراست همانند نرم افزار پلاک خوان و گیت کنترل تردد در امنیت سازمان‌ها و ادارات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. بر طبق آمار در سال 2017 تنها یک درصد از سازمان‌ها و ادارات در سطح جهان از اتوماسیون حراست استفاده می‌کردند ولی امروزه این آمار تا 12 درصد افزایش داشته است. در این مقاله اطلاعات لازم در مورد مزایای این اتوماسیون در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر هنوز مجاب به استفاده از این نرم افزار نشده‌اید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از این نرم افزار

اتوماسیون حراست مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر تعدادی از آن‌ها معرفی شده و توضیح اجمالی در مورد آن‌ها ارائه می‌شود.

1- ادغام ابزارهای امنیتی و منابع اطلاعاتی موجود در سازمان

با استفاده از این نرم افزار می‌توان منابع اطلاعاتی سازمان را در جهت استفاده‌ی بهینه از ابزارهای امنیتی به کار برد. برای مثال می‌توان لیست افراد ممنوع الورود به سازمان را در اختیار اتوماسیون حراست قرار داد تا از ورود این افراد به سازمان جلوگیری شود.

2- افزایش سرعت عکس العمل و پاسخ دهی به حوادث امنیتی

اتوماسیون حراست به محض بروز یک حادثه‌ی امنیتی اقدامات سیستمی لازم را انجام می‌دهد. این افزایش سرعت عکس العمل و پاسخ دهی به حوادث امنیتی موجب افزایش امنیت سازمان خواهد شد. در نظر داشته باشید که با تعریف هشدارهای امنیتی دقیق می‌توان از عکس العمل سیستم به هشدارهای کم اهمیت جلوگیری کرد. نکته‌ی قابل توجه این است که در این اتوماسیون به دلیل حذف اپراتور انسانی علاوه بر افزایش سرعت عمل، دقت نیز به حداکثر رسیده و احتمال بروز خطا بسیار کم خواهد بود.

3- صرفه جویی در هزینه‌های سازمان

این نرم افزار موجب کاهش نیروی انسانی مورد نیاز در بخش حراست خواهد شد و همین تا حد زیادی هزینه‌های سازمان را کاهش خواهد داد.

اطلاعات تماس