اهمیت کنترل تردد در سازمان ها چیست؟

اهمیت کنترل تردد در سازمان ها چیست؟

اهمیت کنترل تردد در سازمان ها چیست؟

یکی از مسائل مهم در جوامع امروزه ، برقراری امنیت در سازمان ها خواهد بود. افراد از طرق بسیار متفاوتی برای برقراری این امنیت ها استفاده نموده اند. یکی از روش هایی که همواره مورد تایید بسیاری از سازمان ها و ارگان ها قرار گرفته است ، استفاده از کنترل تردد بوده است. اما کنترل تردد ساده نخواهد بود. اگر بخواهیم از افراد در این زمینه استفاده کنیم علاوه بر دید کوتاه و همچنین هزینه ی بسیار بالا ممکن است با موارد زد و بند نیز مواجه گردید. از این رو بهترین راه برای بهره بردن از امنیت ،استفاده از ابزارهای مدرن و به روز در نصب دوربین ها خواهد بود. اهمیت دادن به موضوع کنترل تردد می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نماید. از این رو دارای اهمیت فوق العاده ای خواهد بود . کنترل تردد در سازمان ها به صورت کنترل ورودی ها و خروجی ها صورت می پذیرد. از این رو با این روش می توان از بروز اتفاقات ناگوار تا حدود بسیار زیادی جلوگیری نمود. همواره مراجعه به سازمان ها و اماکن عمومی بسیار زیاد خواهد بود. از این جهت استفاده از کنترل تردد بسیار حائز اهمیت می باشد. استفاده از سیستم های کنترل تردد برای سازمان ها می تواند مزایای بسیار زیادی را در بر داشته باشد. در این مبحث به برخی از این مزایا اشاره خواهیم نمود.

گیت کنترل تردد
گیت کنترل تردد

ثبت ورود و خروج کارمندان

از جمله مزایای استفاده از سیستم کنترل تردد می توان به ثبت ورود و خروج کارمندان اشاره نمود. در این صورت افراد به بهترین نحو کنترل می شوند. با ابداع این روش بسیاری از کوتاهی هایی که توسط برخی از کارمندان صورت می گرفت و همچنین در نظر گرفتن حق برخی دیگر از افراد که با سوء استفاده از بین می رفت ، سازماندهی شده و کارمندان برای ورود و خروج از سیستم کنترل تردد، تاییدیه دریافت خواهند نمود.

ثبت ورود و خروج ارباب رجوع

در بسیاری از موارد ، مشکلاتی به دلیل ورود و خروج برخی از ارباب رجوع ها در سازمان ها اتفاق می افتاد که همواره نه تنها سبب صدمه زدن به برخی از کارمندان می شد ، بلکه اهمیت نظم در سازمان ها را نیز از بین می برد. با استفاده از این سیستم بسیار مهم و با اهمیت ، تمامی ورودی ها و خروجی هایی که توسط ارباب رجوع صورت می پذیرد ، کنترل خواهد شد.

از بین بردن تجمع در سازمان ها

در بسیاری از موارد تجمع های بسیار عظیمی از سمت ارباب رجوع در سازمانها رخ می داد .بسیاری از این تجمع ها برای سازمان و کارمندان مشکل ساز بود. با استفاده از سیستم کنترل تردد ها در ساختمان این تجمع ها از بین رفته و همچنین سرعت پذیرش مشتریان و ارباب رجوع در سازمان ها افزایش چشمگیری داشته است . با این روش در وقت کارمندان و همچنین ارباب رجوع بسیار صرفه جویی خواهد شد. از این جهت می توان از این کنترل ها نهایت استفاده را نمود.

گزارش گرفتن روزانه از سیستم کنترل تردد

از جمله مزایای قابل توجه در نصب این سیستم ها ،امکان گزارش گیری از آنها خواهد بود. افراد می توانند با توجه به نیاز خود حتی به صورت روزانه از این سیستم های کنترل گزارش های مناسبی جهت تردد افراد، دریافت نمایند. با استفاده از این سیستم شما می توانید اطلاعات بسیار دقیق و کاملی را نسبت به ورود و خروج افراد و همچنین دریافت اطلاعات کاملی از مراجعات قبلی آنها ، اقدام نمایید . همین موضوع سبب به وجود آمدن نظم در محیط سازمان ها خواهد شد. همچنین با استفاده از این سیستم افراد می توانند مراجعات بعدی خود را نیز ثبت نمایند.

تنوع در استفاده از سیستم کنترل تردد در سازمان ها

با توجه به رشد علم و تکنولوژی و همراهی افراد با ایده و خلاق ایرانی با این تکنولوژی ها استفاده از عملکردهای متفاوت در این سیستم های کنترل تردد ، همواره رو به پیشرفت خواهد بود. از این رو می توان گفت که این سیستم های کنترل تردد در بازار ، انواع بسیاری را شامل هستند. افراد می توانند با توجه به نیاز سازمان خود اقدام به تهیه نوع مناسبی از این سیستم ها نمایند. برخی از این سیستم های کنترل تردد به صورت گیت می باشند که می توانند تاثیرات بسیار مناسبی بر روی ورود و خروج افراد و پرسنل در سازمان داشته باشند. استفاده از گیت کنترل تردد می تواند از ابزارهای خاصی برخوردار باشد که سبب استفاده ی مناسب از آنها گردد. در بر داشتن سنسورهای بسیار قوی بر روی این گیت ها ، بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین در بر داشتن نمایشگرها ، بردهای الکترونیکی ، اکسس کنترل می تواند از جمله موارد تاثیرگذار بر روی خرید انواع گیت ها باشد. همچنین در بر داشتن برخی از ارتباطات هوشمند با سیستم های داخلی سازمان مانند اعلان حریق می تواند یکی از مهمترین خصوصیات برخی از گیت ها به شما آید. استفاده از دستگاه های کنترل تردد پین های چهار رقمی ، کارتهای هوشمند و برخی دیگر از سیستم هایی بوده اند که امروزه در حال پیشرفت عملکرد و همچنین به روز رسانی هستند.

اتوماسیون حراست
اتوماسیون حراست

اتوماسیون حراست

برای اینکه بتوان از اتوماسیون حراست استفاده کرد، باید عملکرد زیر سیستم ها را نیز مورد بررسی قرار داد. عملکرد ریدرها و همچنین بررسی زیر سیستم ها می تواند در این اتوماسیون بسیار اثر گذار باشد. همواره پنل مرکزی مکانی می باشد که عملکرد ریدرها را کنترل می نماید. از این جهت دستور باز شدن گیت ، توسط پنل مرکزی صورت خواهد گرفت. برای اینکه بتوان از این سیستم به بهترین نحو بهره برداری نمود، باید تمامی گزارش ها مبنی بر ورود و خروج تمامی افراد مانیتور شده و گزارش گردد. از جمله بخش های بسیار مهم در اتوماسیون می تواند : کنترل تردد در پارکینگ ها ، کنترل درب ها ، کنترل نمودن ورود و خروج ارباب رجوع ، کنترل نمودن حضور و غیاب کارکنان سازمان ، کنترل نمودن آسانسور ، و بسیاری دیگر که حائز اهمیت هستند ، باشد.  

اطلاعات تماس