گیت کنترل تردد و کاربرد آن‌ها

گیت کنترل تردد و کاربرد آن‌ها

گیت کنترل تردد یکی از ابزارهایی است که برای کنترل عبور و مرور افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دستگاه ها در اتوماسیون‌های حراست و گشت و نگهبانی می‌تواند بسیار کارآمد باشد. در این مقاله انواع این گیت ها و کاربرد آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انواع گیت کنترل تردد

گیت‌های کنترل تردد سه میله‌ای

گیت‌های کنترل تردد سه میله‌ای که با عنوان مدل اهرمی نیز شناخته می‌شوند نوعی از این گیت را می توان برای استفاده در ورودی اماکن است. از این نوع گیت‌ها معمولاً در فروشگاه‌ها، مکان‌های ورزشی مانند باشگاه و استخر، بانک‌ها و به طوری مکان‌هایی که افراد برای ورود نیاز به اجازه نداشته باشند، استفاده می‌شود.

مدل فلپ

این نوع از گیت ها برای کنترل عبور و مرور افراد و همچنین در سیستم حضور و غیاب ادارات و سازمان‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در مدل فلپ دارای باله‌هایی برای جلوگیری از عبور افراد می‌باشد که می‌توان در مواقع لزوم این باله‌ها را بست تا امکان ورود و خروج به سازمان وجود نداشته باشد. باله‌ها عموماً از جنس پی وی سی شفاف هستند.

مدل شیشه‌ای اسلایدی

گیت شیشه‌ای اسلایدی پر کاربردترین از بین انواع گیت‌های کنترل تردد است که بیشتر ما آن‌ها را در ایستگاه‌های مترو دیده‌ایم. به دلیل استفاده زیاد از این نوع گیت‌ها در ایستگاه‌های مترو به آن‌ها گیت‌های کنترل تردد مترویی نیز گفته می‌شود.

مدل تمام قد

مدل تمام قد این دستگاه برای فضاهای باز بهترین گزینه هستند، هرچند می‌توان آن‌ها در فضاهای سرپوشیده نیز استفاده کرد. گیت‌های کنترل تردد تمام قد در ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های بارز این نوع گیت‌های کنترل تردد می‌توان به ضربه پذیری و توانایی تحمل فشار در ازدحام جمعیت را اشاره کرد. این نوع گیت‌ها به دلیل ارتفاع زیاد امکان پریدن از روی گیت را از افراد سلب می‌کنند.

اطلاعات تماس