تاثیر ویروس کرونا بر فرآیند کنترل تردد سازمان ها

تاثیر ویروس کرونا بر فرآیند کنترل تردد سازمان ها

تاثیر ویروس کرونا بر فرآیند کنترل تردد سازمان ها

همان طور که می دانید با همه گیری ویروس کرونا زندگی بشر دچار تحول عظیمی شد. تاثیر این ویروس منحوس از روابط انسانی افراد گرفته تا کسب و کار ها و نحوی کنترل و نظارت بر آ ها را نیز دستخوش تغییرات زیادی کرد.

این ویروس غیر قابل رویت و در عین حال کشنده اولین بار در شهر ووهان چین کشف شد و به خاطر سرعت انتقال بالایی که داشت توانست به سرعت همه افراد جهان را درگیر خود کند. اگر بخواهیم از تاثیر این ویروس بر روی کسب و کار ها و منبع درآمد مردم صحبت کنیم باید بگوییم که این ویروس کوچک باعث ورشکستگی بسیاری از کسب و کار های کوچک در جای جای دنیا  شد و ضرر های سنگین مالی زیادی را به شرکت ها و مجموعه های بزرگ و مطرح در جهان وارد کرد که غیر قابل چشم پوشی است. اگر بخواهیم از تاثیرات ویروس کرونا بر نحوی زندگی افراد بگوییم موضوعات بی شماری هستند که می توان آن ها صحبت کرد، لذا ما قصد داریم در این مقاله در خصوص کنترل تردد در سازمان ها و تاثیر کرونا بر روش های کنترل تردد صحبت کنیم.

همان طور که می دانید بیش از 90 درصد جهان درگیر این ویروس منحوس هستند و از آن جایی که هنوز هیچ واکسن یا راحل حلی برای ریشه کن کردن آن به طور قطع پیدا نشده است، بهترین روش برای این که بتوانید به روال عادی زندگی خود ادامه دهید رعایت پروتکل های بهداشتی و پیروی از دستورالعمل هایی است که از سوی سازمان بهداشت جهانی در این خصوص منتشر شده است.

تاثیر کرونا بر سازمان ها

تب‌سنجی مسافران در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد

همان طور که می دانید با شیوع ویروس کرونا و شروع موج های همه گیری این ویروس بسیاری از شرکت ها و مجموعه های بزرگ برای حفظ سلامت کارمندان و رعایت فاصله اجتماعی تصمیم گرفتند که تعدادی از پرسنل را دور کار کنند و برای افرادی که مستلزم به حضور در مجموعه هستند محیط را ایزوله کنند تا جان این افراد به خطر نیافتد. کنترل تردد سازمان ها یکی از اصلی ترین رکن های هر سازمان یا مجموعه است تا مدیر یا مقام ارشد مجموعه بتواند با توجه به کارکرد افراد و تعهد کاری آن ها حقوق و مزایای هر فرد را بدون ضایع کردن حق و حقوق او محاسبه کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این ویروس قابلیت این را دارد که در سطوح مختلف ( فارق از جنسشان) بین 3 ساعت تا 9 روز زنده بماند. با توجه به این موضوع ضدعفونی کردن تجهیزات و وسایل کنترل تردد در هر سازمان یا مجموعه ای یکی از اصلی ترین وضایف کارکنان بخش نظاقتی در دوران کرونا است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. به عنوان مثال اگر فردی آلوده به ویروس کوید 19 باشد و برای ثبت ورود و خروج خود دست خود را بر روی حسگر دستگاه حضور و غیاب بزند ممکن است نفر بعدی از طریق سیستم کنترل تردد مجموعه به این ویروس آلوده شود پس تنها رعایت فاصله اجتماعی از شیوع این ویروس جلوگیری نمی کند و باید با تغییر سیستم های کنترل تردد سازمان ها به سمتی پیش برویم که فرد بدون هیچ تماسی بتواند ساعت ورود و خروج خود را در سامانه ثبت کند. مثال خوبی که در این حوزه می توان زد استفاده از دستگاه های تشخیص چهره به جای سیستم کنترل تردد انگشت زنی است چرا که در این سیستم های پیشرفته بدون دخالت دست شما می توانید ساعت تردد ود رد مجموعه را ثبت کنید و احتمال ابتلا به ویروس را تا حد زیادی کاهش دهید. استفاده از کارت های RFID می تواند نیز می تواند جایگزین ارزان قیمتی به جای اثرانگشت در دوران کرونایی باشد.

اگر هم به فکر تغییر سیستم کنترل تردد سازمان خود نیستید، توصیه می شود که برای حفظ سلامت خود و پرسنل مجموعه تان تمامی دستگاه  ها و گیت های کنترل تردد را به طور مرتب با محلول های ضد عفونی کننده حاوی الکل است و یا پد های الکلی پاکسازی کنید تا در صورت چسبیدن ویروس به سطوح قبل از انتشار، آن  را از محیط خارج کنید. استفاده از ماسک و رعایت فاصله حداقل 2 متری از دیگر توصیه های ایمنی است که باید برای قطع زنجیره انتقال توسط تمامی کارکنان مجموعه رعایت شود.

اطلاعات تماس