تفاوت راهبند الکترومکانیک و هیدرولیکی چیست؟

تفاوت راهبند الکترومکانیک و هیدرولیکی چیست؟

راهبند ها یکی از اصلی ترین تجهیزات حفاظتی و حراستی محسوب می شوند که برای کنترل تردد و ورود و خروج افراد یک مجموعه استفاده می شوند. هدف اصلی ساخت این دستگاه کنترل رفت و آمد افراد و ممانعت از ورود افراد غیر مجاز به یک مجموعه است. روش های منسوخ شده قدیمی مشکلات زیادی برای کنترل تردد افراد داشت اما با گذشت زمان و پیشرفت این صنعت راهبند های کار آمد تری ساخته شدند به طوری که مسئول این بخش می توانست به راحتی جلوی کسانی که بدون کارت تردد قصد ورود را دارند بگیرد.

انواع راهبند

عموم راهبند ها دارای مکانیسم یکسانی هستند ولی با تفاوت های جزئی که موجب ساخت انواع مختلف آن می شود.

1- راهبند میله ای که به راهبند الکترومکانیکی نیز شناخته می شود. این راهبند ها را به عنوان راهبند تردد محدود نیز نام گذاری می کنند.

2- راهبند هیدرولیکی که به عنوان راهبند تردد نامحدود نیز شناخته می شوند.

در ادامه بیشتر درباره این 2 نوع راهبند و ساز و کار هر یک صحبت خواهیم کرد.

راهبند الکترومکانیکی چگونه کار می کند

این راهبند ها دارای یک موتور الکتریکی هستند که به وسیله آن می توان حرکت میله راهبند را مدیریت کرد. به عبارت دیگر نیروی خروجی موتور به جعبه دنده یا همان گیربکس منتقل می شود، در این مرحله گیربکس نسبت قدرت و سرعت شفت را باید تنظیم کند تا میله تا حد مجاز بالا و پایین رود.

راهبند های الکترومکانیکی دارای چند بخش اصلی هستند این بخش ها شامل موارد زیر می شوند :

1- میله راهبند

2- فنر تعادل

3- پایه پلیت و پیچ آن

4- درب شاسی

5- بدنه کلی راهبند

خلاص کن دستی تا در مواقع ضروری بتوان از آن استفاده کرد

نکته جالب توجه در خصوص راهبند های الکترومکانیک ولتاژ تغذیه ای است که بر روی آن نصب می شود، است. منبع تغذیه این ولتاژ دارای قدرت 220 ولت متناوب (22 ولت ) است. این موضوع باعث می شود که موتور توانایی تولید نیروی بیشتری داشته باشد که به وسیله آن بتواند میله های سنگین تر را نیز به راحتی جابجا کند. البته اگر شما دارای مجموعه بزرگی هستنید که تردد در آن بیشتر است بهتر است از موتور 240 ولت متناوب ( 24 ولت ) استفاده کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید باطری مخصوص راهبند خود را تهیه کنید تا در مواقع ضروری مانند قطعی برق بدون نگرانی از آن ها استفاده کنید.

راهبند هیدرولیکی چگونه کار می کند

این راهبند ها نیز همانند مدل قبلی دارای موتور الکتریکی هستند اما تجهیزات دیگری مانند پمپ روغن، محفظه روغن و سیلند می باشد که در ادامه به نحوی عملکرد آن ها می پذردازیم.

با برای استفاده از راهبند های هیدرولیکی در ابتدا باید موتور آن روشن شود پس از روشن شدن موتور پمپ شروع به پمپاژ کردن روغن داخل محفظه به سمت سیلندر می شود. دقت کنید که این روغن با فشار بالا از مخزن مربوطه تخلیه شده و به سمت سیلندر پمپاژ می شود. در نهایت با وارد شدن روغن به سیلندر و خارج شدن از آن پیستونی که داخل آن تعبیه شده است به سمت بالا و پایین حرکت می کند و باعث تغییر حالت میله راهبند می شود.

راهبند های هیدرولیکی دارای اجزای مخلفی هستند که این اجزا شامل موارد زیر می شوند:

1- سیلندر

2- پیستون

3- پیچ تخلیه هوا

4- مدار فرمان الکترونیک

5- واحد هیدرولیک که خود شامل موتور، پمپ و مخزن روغن می شود

6- منبع تغذیه

7- شلنگ های اتصال

8- خلاص کن دستی برای مواقع ضروری

9- چراغ فلاشر روی بدنه راهبند

این راهبند ها دارای استهلاک مکانیکی کمتری نسبت به سایر مدل ها هستند لذا در مکان هایی که ورود و خروج ماشین ها بیشتر است راهبند های هیدرولیکی کارایی بیشتری برای شما خواهند داشت. ولتاژ منبع تغذیه این راهبند ها 240 ولت و 220 ولت است. جالب است بدانید که منبعی که توانایی تغذیه 24 ولت را دارد به شما این امکان را می دهد که در مواقع ضروری مانند قطعی برق از باتری پشتیبان آن استفاده کنید تا عبور و مرور مجموعه تان دچار اختلال نشود.

مجموعه دژبان یکی از شناخته شده ترین مجموعه های فعال در حوزه تجهیزات حراستی در ایران است که با تکیه بر دانش و تجربه چندین و چند ساله خود توانسته جدید ترین تجهیزات حراستی از قبیل انواع راهبند ها را طراحی و تولید کند. این راهبند ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند به طوری که قابلیت رقابت با سایر برند های خارجی را دارند ولی با قیمتی بسیار پایین تر در اختیار شما عزیزان قرار می گیرند. کارشناسان و مهندسان این مجموعه با بهره گیری از علم روز دنیا و جدید ترین متد هایی که در جهان برای تجهیزات و محصولات حراستی ارائه می شود اقدام به ساخت دستگاه هایی با کیفیت و دقتی بالا کردند تا شما عزیزان را از محصولات خارجی بی نیاز کنند.

اطلاعات تماس