چه مواردی را در خرید نرم افزار پلاک خوان باید بدانیم ؟

چه مواردی را در خرید نرم افزار پلاک خوان باید بدانیم ؟

چه مواردی را در خرید نرم افزار پلاک خوان باید بدانیم

استفاده از پلاک خوان با قابلیت های متفاوت سبب می شود که افراد برای تهیه این وسیله اقدامات مهمی را انجام دهند. از دستگاه های پلاک خوان در بسیاری از مراکز استفاده می کنند از این جهت ،افراد با توجه به موقعیت کاری خود و اهمیت پلاک خوانی در بسیاری از این مراکز اقدام به خرید و نصب این نرم افزارها خواهند نمود. برخی از موارد موجود هستند که در انتخاب و خرید این نرم افزارها بسیار اثر گذار خواهند بود. در این مبحث به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود.

استفاده از متعلقات نرم افزار پلاک خوان

در استفاده از نرم افزار پلاک خوان باید موارد بسیار مهمی را در نظر گرفت. از جمله این موارد استفاده از دوربین های فوق العاده با کیفیت خواهد بود. استفاده از پک دوربین هایی که به راحتی اقدام به ثبت پلاک خودرو ها در شب می نمایند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. از جمله دوربین های هوشمند استفاده از سیستم های کامپیوتری برای ثبت این تصاویر نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهند بود. اما هر کدام از این موارد باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند که بتوانند این فعالیت پلاک خوانی را به بهترین نحو به سراانجام برسانند.
پارکینگ

بررسی ویژگی های مهم در دوربین ها

همانطور که ذکر شد بسیاری از مراکز به دلایل امنیتی و برخی موارد دیگر اقدام به تهیه نرم افزارهای پلاک خوان می نمایند. از جمله این نرم افزارها دوربین های مدرن و بسیار مجهز می باشد که این قابلیت را دارند که در هر زمان و هر آب و هوایی اقدام به ثبت پلاک خودرو نمایند. برخی از این دوربین ها امنیتی بوده که استفاده از آنها در بسیاری از جاده ها که از تردد بالایی برخوردار می باشند، ضروری خواهد بود. یکی از ویژگی های دیگر این نوع از دوربین ها برخورداری از کیفیت بسیار مطلوب و بالا در ثبت تصاویر با فاصله های متفاوت خواهد بود. استفاده از دوربین های مدرن و با کیفیت سبب می شود که به راحتی بتوان پلاک خودروها را در فواصل دور و یا نزدیک تشخیص داد. استفاده از پروژکتورهایی که سبب می شوند که دید در شب با کیفیت مطلوب تری انجام پذیرد، از مهمترین بخش استفاده از دوربین های پلاک خوان می باشد. همچنین در استفاده از این دوربین ها باید به موارد دیگری مانند استفاده از برخی مبدلهایی که سبب انتقال تصاویر از دوربین ها به سیستم کامپیوتری می شود، نیز توجه بسیار ویژه ای داشت. اما در اینجا مسئله این است که : 

در خرید دوربین های پلاک خوان باید به چه مواردی دقت داشته باشیم ؟

دوربین پلاک خوان

 برای پاسخ به این سوال می توان گفت که در درجه ی اول باید نوع دوربین را مشخص نمایید و با توجه به انواع آن ، اقدام به خرید نمایید. از موارد دیگری که بسیار مهم می باشد کیفیت دوربین خواهد بود. در این مورد باید توجه داشته باشید که هر چقدر مقدار مگاپیکسل در دوربین ها بیشتر باشد، دوربین مورد نظر از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. از موارد بسیار مهم دیگر در انتخاب دوربین ها و نصب آنها ، توان مصرفی آنها خواهد بود. شما اگر از دوربین هایی استفاده نمایید که توان مصرفی کمتری داشته باشد می توانید به صورت مناسبی از آن بهره مند گردید . زیرا این موضوع سبب صرفه جویی در میزان مصرف انرژی در محیط مورد نظر خواهد شد.  از موارد دیگری که در تهیه دوربین های پلاک خوان مورد توجه خریداران می باشد ، دمای کار محیط خواهد بود. این دما نشان دهنده ی کیفیت محصول در آب و هوای مختلف خواهند بود. شما با در نظر گرفتن این دما و همچنین محیطی که اقدام به نصب دوربین خواهیم نمود، می توانید میزان کیفیت دوربین را در آب و هوای سرد و همچنین بسیار گرم تخمین بزنید. بسیاری از دوربین های پلاک خوان در سرامای شدید آسیب دیده و قابلیت ثبت نمودن پلاک ها را نخواهند داشت. برخی از دوربین ها قابلیت تنظیم فاصله ها را دارا می باشند. برخی از آنها می توانند فاصله های بسیار دور را نیز تشخیص دهند و برخی دیگر با فاصله های کمتر این فعالیت را انجام خواهند داد. البته هر کدام از این دوربین ها برای مکان های خاصی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سیستم کامپیوتری مورد استفاده در دوربین های پلاک خوان

یکی از وسایلی که به صورت دائمی در حال به روز رسانی می باشد ، سیستم رایانه ای در پلاک خوان های خودرویی بوده است. یکی از وجه تمایز این نرم افزارها ، برنامه نویسی مخصوص آنها خواهد بود. به گونه ای که سیستم بتواند پلاک های فارسی را به راحتی ثبت نماید. این سیستم ها نیز مانند ما بقی سیستم ها از کارکت های گرافیکی ، هاردها ، رم و همچنین پردازنده ی دستگاه تشکیل شده اند. یکی از اتفاقات شایسته که در این راستا صورت پذیرفته است، بومی بودن این طراحی ها بوده است. به دلیل اینکه بتوان این دستگاه را با پلاک های داخلی درون کشور سازگار نمود، باید برنامه ای را طراحی کرد که این سازماندهی را به بهترین نحو انجام دهد. ناگفته نماند که دستورالعمل در این نوع از سیستم ها به گونه ای می باشد که اطلاعات به صورت کاملا دقیق و لیست شده به صورت درخواستی ( ماهانه ، روزانه ، هفتگی ) امکان پذیر باشد. از مواردی که در سیستم ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد: دقت در ثبت پلاک ها ، برنامه ریزی آنها بر روی سیستم عامل ها، سرعت پردازش تصاویر ، استفاده از برخی سیستم های پردازشی که به جهت ارتقا عملکرد مناسب سیستم خواهد بود ، خواندن انواع پلاک ها ( اعم از پلاک های عمومی ، تاکسی ، شخصی و دولتی ) و .. خواهد بود. البته بنا به استفاده ی افراد از این دوربینها و سیستم ها در مناطق مختلف می توانند تغییر نمایند. برای نمونه اغلب برای مکان هایی مانند برج های مسکونی استفاده از دوربین هایی با برد کم نیز بسیار موثر خواهد بود. استفاده از دوربین های با برد بالا در مسیر های جاده ای نیز بسیار کاربردی خواهد بود.   

اطلاعات تماس