راهکارهای کنترل تردد در سازمان های کوچک

راهکارهای کنترل تردد در سازمان های کوچک

بحث کنترل تردد و ایجاد امنیت و آرامش در محیط های کاری و اداری از مهم ترین مواردی هستند که یک سازمان باید در جهت حفظ و تامین آن برنامه ریزی درست و اصولی کرده باشد. به عبارت دیگر مدیر یک مجموعه برای ایجاد یکپارچگی در سازمان خود باید علاوه بر استفاده از نیروی انسانی برای بخش حراست، با وسایل و تجهیزاتی که امروزه برای کنترل تردد در سازمان ها طراحی شده اند، آشنایی لازم را داشته باشد تا بتواند بسته به نیاز مجموعه، منابع مالی خود را در جهت درستی هزینه کند. طبیعی است که در سازمان های کوچک با تعداد کارکنان محدود کنترل تردد افراد به مراتب ساده تر و نیاز به تجهیزات حفاظتی بسیار کمتر خواهد بود. یکی از چالش هایی که در بخش حراست سازمان ها وجود دارد فارق از بزرگی یا کوچکی سازمان، تشخیص هویت افراد در هنگام ورود و خروج و ثبت اطلاعات هریک از آن ها است. استفاده از سیستم کنترل تردد و نصب آن در بخش ورودی سازمان یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی است که امروزه در سازمان ها استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه شما می توانید ساعت ورود و خروج هر یک از پرسنل خود را به طور دقیق ثبت و متناسب با آن عملکرد هریک را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که دستگاه های کنترل تردد با توجه به میزان حساسیت سازمان ها دارای انواع مختلفی هستند. به عبارت دیگر شما به عنوان مدیر یک مجموعه برای خرید دستگاه کنترل تردد نباید اندازه سازمان خود را ملاک قرار دهید بلکه الویت اصلی شما باید میزان حساسیت کار شما باشد. به عنوان مثال سازمان هایی به اطلاعات مهم و محرمانه ای دسترسی دارند بهتر است از دستگاه هایی استفاده کنند که بر پایه تشخیص چهره کار می کنند، در مقابل سازمان های معمولی تر که حساسیت کاری بالایی وجود ندارد شما می توانید با خرید دستگاه کنترل تردد کارتی نیاز خود را برطرف کرده و نظم و امنیت لازم را برای مجموعه خود فراهم نمایید.

به طور کلی راهکار های متعددی برای کنترل تردد در سازمان های کوچک وجود دارد که تا این بخش از مقاله به یکی از کاربردی ترین آن ها اشاره کردیم پس اگر شما هم به عنوان مدیر یک کسب و کار به دنبال پیدا کردن راهی برای حفظ امنیت و نظم در مجموعه خود هستید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

در گذشته که سیستم های کنترل تردد به مانند حال حاضر پیشرفت نکرده بود بخش حراست هر سازمان حجم سنگینی از کار و مسئولیت را بر عهده داشتند اما رفته رفته با پیشرفت علم و ساخت سیستم ها و اتوماسیون هایی به روز با حساسیت بالا، علاوه بر کاهش درصد خطا، از حجم کاری مسئولین بخش حراست نیز به میزان قابل توجهی کاسته شد.یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم کنترل تردد در سازمان ها، استفاده از اطلاعات ثبت شده در این سیستم به عنوان ابزاری برای سنجش عملکرد هریک از پرسنل است. شما به عنوان مدیر یک مجموعه فارق از این که سازمان تان کوچک است یا بزرگ می توانید میزان عمکلرد هریک از پرسنل خود را نسبت به ساعات حضور او در مجموعه بسنجید و متناسب با آن حقوق و مزایای افراد را تقسیم بندی کنید.

استفاده از روش های مدرن برای کنترل تردد در سازمان های کوچک

در دنیای مدرن امروز که همه چیز بر پایه اینترنت و سیستم های کامپیوتری شکل می گیرد بخش های حراست سازمان ها نیز همگام با این توسعه و پیشرفت عام دستخوش تغییرات شده اند به طوری که استفاده از روش های مدرن در همه سازمان ها و مجموعه های اعم از بزرگ و کوچک کاملا مرسوم شده است. اگر مدیر یک مجموعه به فکر ایجاد محیطی امن و در عین حال قانون مند باشد اولین اقدام آن باید تعریف یک اتوماسیون هوشمند برای بخش حراست مجموعه خود باشد.

با استفاده از این روش کنترل تردد افراد با ضریب امنیتی بسیار بالا و درصد خطای حداقلی انجام می گیرد که نشان از پیشرفت علم و حضور مدرنیته برای تسهیل زندگی بشر می باشد با این کار شما می توانید با حداقل تعداد کارمند در بخش حراست بهترین بازدهی را داشته باشید. در گذشته که ورود و خروج افراد به صورت دستی توسط مامورین بخش حراست ثبت می شد، بسیار زمان بر و هزینه بر بود، اما با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید که در این زمینه ارائه شد، سازمان ها و موسسات توانستند با حداقل هزینه مجموعه خود را به یک سیستم کاملا مدرن با ضریب امنیتی بسیار بالا تجهیز کنند. بسیاری از سازمان های کوچک با این روش توانستند که راندمان کاری خود را در طی زمان بالا ببرند و کم کم سازمان خود را گسترش دهند. شما با تهیه گیت کنترل تردد و اتوماسیون اداری از یک مجموعه معتبر و کار بلد که توانایی طراحی اتوماسیونی جامع و کاربردی مطابق با نیاز سازمان شما داشته باشند می توانید علاوه بر ایجاد نظم و امنیت بالا در مجموعه تان، در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید و مسیر پیشرفت کاری خود را با ایجاد یک زیر ساخت درست و اصولی هموار سازید.

به طور کلی استفاده از تجهیزاتی مانند گیت های کنترل تردد، نرم افزار های حراستی و اتوماسیون اداری، دوربین های نظارت تصویری برای ثبت چهره افراد و ….. می توانند به عنوان یک ابزار قدرتمند به کمک مدیران و کارکنان بخش حراست سازمان ها بیاید تا علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش در مجموعه، نیازهای مدیران حراست برای ثبت و کنترل رفت و آمد پرسنل را نیز برطرف نمایند. شرکت پیام گستر فاوا یکی از مجموعه های داخلی فعال در این حوزه است که به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان این تجهیزات در ایران و البته خاورمیانه شناخته می شود. شما می توانید با تماس با کارشناسان این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان از آن ها سازمان خود را با حداقل هزینه به به روز ترین تجهیزات مجهز کنید. پشتیبانی 24 ساعته و حضور تیم پشتیبانی برای تعمیر دستگاه ها و سیستم ها در صورت نیاز در کنار قیمت مناسب محصولات این مجموعه موجب شده است که تولیدات آن ها در رقابت با برند های خارجی پیشی بگیرد.

اطلاعات تماس