رایانش ابری چیست؟ | بررسی مزایای رایانش ابری

رایانش ابری چیست؟ | بررسی مزایای رایانش ابری

رایانش ابری چیست؟ رایانش ابری در واقع به معنای ارائه منابع تکنولوژی بر اساس تقاضا است که از طریق اینترنت صورت‌گرفته و می‌تواند هزینه‌های مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف را به میزان زیادی کاهش دهد. در واقع به‌جای این‌که شما بخواهید به‌صورت مستقیم اقدام به خرید منابع سخت‌افزاری از جمله انواع سرورها برای شرکت خود کنید می‌توانید از قدرت محاسباتی و توان پردازشی و همین‌طور فضای ذخیره‌سازی که ارائه‌دهندگان این تکنولوژی در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب شما تنها بر اساس نیازی که دارید اقدام به استفاده از منابع سخت‌افزاری می‌کنید و نیازی نیست هزینه اضافی بر نیاز خود را برای استفاده از منابع سخت‌افزاری بپردازید. این عامل می‌تواند به میزان زیادی در کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری شما تاثیرگذار باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره رایانش ابری صحبت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را در این حوزه به شما ارائه دهیم.

پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

رایانش ابری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیش از هر چیز اجازه دهید تا درباره این موضوع صحبت کنیم که رایانش ابری چیست و چه کاربردهای مختلفی دارد؟ امروزه نیاز به سخت‌افزار و تجهیزات سخت‌افزاری در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف به میزان زیادی احساس می‌شود و شاهد آن هستیم که افراد زیادی با این موضوع درگیر شده‌اند. یکی از بهترین جایگزین‌هایی که برای خرید این تجهیزات وجود دارد استفاده از رایانش ابری است و ارائه‌دهندگان تکنولوژی‌های این حوزه است که به شما اجازه می‌دهد تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

یک ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در واقع بخشی از سرورها و تجهیزات سخت‌افزاری خود را به شما ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمام نیازهای سخت‌افزاری از جمله ذخیره‌سازی انواع داده‌ها، توان محاسباتی و … را برآورده کنید. به‌این‌ترتیب شما تنها هزینه استفاده از بخش خاصی از سرورهای آن ارائه‌دهنده که از آن بخش استفاده می‌کنید را می‌پردازید.

استفاده از این خدمات می‌تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد. بااین‌حال باید بدانید که رایانش ابری می‌تواند سرعت اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های شما را نیز چندبرابر کند و از این نظر نیز برای شما مفید واقع شود.

چرا استفاده از رایانش ابری در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف حائز اهمیت است؟

یکی دیگر از سوالات رایجی که احتمالا در خصوص این موضوع برای شما به وجود آمده این است که دلیل اهمیت رایانش ابری چیست و چرا شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف امروزه به دنبال استفاده از خدمات ارائه‌دهندگان رایانش ابری هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف اهمیت خدمات زیرساختی برای تکنولوژی‌ها، حفظ داده‌ها و استفاده از حداکثر توان محاسباتی به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است.

شرکت پیام گستر فاوا نیز در آینده نزدیک قصد دارد تا سیستم ابری منسجمی برای مدیریت گیت کنترل تردد، نرم افزار حراست و پلاک خوان طراحی و روانه بازار کند.

امروزه هر محصولی که سرعت بالاتری را در دسترسی به داده‌ها به کاربران خود ارائه دهد می‌تواند به‌عنوان بهترین گزینه برای کاربران شناخته شود. به همین علت نیز اکثر کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلفی که امروزه وجود دارند به دنبال محاسبات و رایانش ابری هستند تا بتوانند از این طریق سرعت اپلیکیشن‌ها و محصولات خود را چندبرابر کرده و از طرف دیگر امنیت داده‌های خود را نیز حفظ کنند.

در واقع در دنیای امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم هر زمان که صحبت از تکنولوژی‌ها و پلتفرم‌های محاسباتی می‌شود بدون شک رایانش ابری برنده خواهد بود و در نتیجه همه شرکت‌ها و سازمان‌ها باید به این سمت حرکت کنند.

آشنایی با مزایای رایانش ابری

از دیگر سوالات رایجی که ممکن است برای اکثر افراد در حوزه رایانش ابری به وجود آمده باشد این است که مزایای رایانش ابری چیست و چرا باید از رایانش ابری در محصولات و شرکت‌های خود استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوال نیازمند پاسخ به این سوال است که ویژگی‌های رایانش ابری چیست و این نوع استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری چه قابلیت‌هایی را به ما ارائه می‌دهد؟ چابکی یکی از مهم‌ترین مزایای رایانش ابری به شمار می‌آید.

با استفاده از رایانش ابری شما می‌توانید با بالاترین سرعت ممکن به اطلاعات موردنیاز خود که در سخت‌افزارها ذخیره شده‌اند دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. سرعت محاسبات، ذخیره داده‌ها، بازیابی داده‌ها و … در رایانش ابری بسیار بیشتر از سرورهای عادی خواهد بود.  راحتی در استفاده یکی دیگر از مزایای مهم رایانش ابری به شمار می‌آید. معمولا استفاده از سرویس‌های رایانش ابری بسیار ساده است و شما با یک آموزش ساده می‌توانید آن را بیاموزید.

کاهش هزینه‌های خرید و نگهداری از سرور و سایر تجهیزات سخت‌افزاری نیز از دیگر مزایای مهم استفاده از رایانش ابری به شمار می‌آید. با استفاده از این سرویس‌ها شما می‌توانید محصولات خود را تنها در چند دقیقه مستقر کنید و برای این کار محدودیت چندانی نخواهید داشت. امنیت رایانش ابری نیز در مقایسه با سرورهای عادی بسیار بالاتر است که می‌تواند یک مزیت کلیدی برای بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف باشد.

آشنایی با انواع رایانش ابری

زمانی که قصد استفاده از سرویس‌های رایانش ابری را دارید احتمالا این سوال در ذهن شما هم به وجود می‌آید که انواع رایانش ابری چیست؟ در این بخش قصد داریم بیشتر دراین‌خصوص صحبت کرده و اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. به‌طورکلی می‌توان رایانش ابری را به سه دسته مختلف تقسیم کرد. زیرساخت به‌عنوان یک سرویس که به‌اختصار IaaS نامیده می‌شود. معمولا این نوع رایانش ابری دسترسی به ویژگی‌های شبکه، فضای ذخیره‌سازی و کامپیوترها را برای شما فراهم می‌کند.

پلتفرم به‌عنوان یک سرویس که به‌اختصار PaaS نامیده می‌شود از دیگر انواع رایانش ابری است که به شما اجازه می‌دهد تا تمرکزتان را از روی زیر‌ساخت‌ها برداشته و روی مدیریت برنامه‌های خود تمرکز کنید. نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس یا SaaS نیز آخرین نوع از انواع رایانش ابری است که در آن شما می‌توانید روی محصول نهایی که به کاربر ارائه می‌دهید تمرکز داشته باشید.

نتیجه‌گیری

رایانش ابری چیست؟ رایانش ابری امروزه تکنولوژی است که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا بدون نیاز به خرید سرور و تجهیزات سخت‌افزاری اطلاعات خود را ذخیره کرده و به آنها دسترسی کاملی داشته باشند. استفاده از آن می‌تواند مزایای زیادی از جمله افزایش امنیت اطلاعات، کاهش هزینه‌ها، سادگی در دسترسی به داده‌ها و … را به همراه داشته باشد. درصورتی‌که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این حوزه هستید می‌توانید از سایر بخش‌های سایت ما نیز دیدن کنید.

اطلاعات تماس