سیستم جامع پلاک خوان گامی نوین برای کنترل تردد خودرو

سیستم جامع پلاک خوان گامی نوین برای کنترل تردد خودرو

امروزه کاربرد سیستم جامع پلاک خوان در زمینه‌های کنترل تردد و کنترل ترافیک در جاده‌ها بسیار گسترده شده است، مانند گیت های کنترل تردد و نرم افزار حراست. اما این سیستم کاربردهای دیگری نیز دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت. در این مقاله در مورد کاربرد این سیستم و ویژگی‌ها و مزایای آن نکاتی را ارائه خواهیم کرد و در مورد آن بحث و بررسی کوتاهی خواهیم کرد.

انواع سیستم جامع پلاک خوان

سامانه پلاک خوان را از لحاظ ثابت و سیار بودن می‌توان به سه دسته‌ی ثابت، نیمه سیار و سیار تقسیم بندی کرد. سامانه‌ی تشخیص پلاک خودروی ثابت در یک محل خاص نصب می‌شود و برای ثبت شماره‌ی پلاک خودروهای عبوری از یک منطقه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد این سیستم برای کسب اطلاعات آماری و ترافیکی یک منطقه، استفاده در پارکینگ‌های عمومی، اخذ عوارض و … است.

نوع دیگر سیستم جامع پلاک خوان نوع نیمه سیار است که برای تشخیص خودروهای فاقد مجوز در محدوده طرح ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامانه جامع پلاک خوان سیار که نوع دیگری از انواع سامانه‌های تشخیص پلاک است برای تشخیص خودروهای سرقتی در جاده‌ها و یا خودروهای فاقد مجوز در محدوده طرح ترافیک نیز کاربری دارد.

کاربرد سامانه پلاک خوان

همان طور که گفته شد امروزه کاربرد سیستم جامع پلاک خوان در همه جای دنیا بسیار گسترده است. از این سیستم می‌توان در جهت کنترل دسترسی به خودروها در محدوده‌های مشخص بر اساس شماره پلاک خودرو استفاده کرد. همچنین در جهت امنیت جاده‌ها و معابر برای تشخیص تخلفات خودرویی می‌توان از این سامانه بهره برد. این سیستم می‌تواند اطلاعات دقیق از تردد خودروها و ترافیک را ثبت کند و به کاربران آن ها ارائه دهد. با استفاده از این سیستم می‌توان اخذ عوارض در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها را به صورت خودکار انجام داد و دیگر نیازی به توقف و متعاقباً ایجاد ترافیک و همچنین استفاده از اپراتور انسانی نمی‌باشد.

اطلاعات تماس