سیستم پلاک خوان برای کنترل تردد خودروها

سیستم پلاک خوان برای کنترل تردد خودروها

اتوماسیون‌های حراست، گیت های کنترل تردد و سیستم پلاک خوان گامی جدید در جهت کنترل تردد خودروها و امنیت سازمان‌ها هستند. تشخیص هویت خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل در زمینه‌ی امنیت سازمان‌ها می‌باشد. در برخی موارد مانند پارکینگ‌ها و همچنین دوربین‌های کنترل ترافیک، کاربرد این سیستم بسیار گسترده و الزامی است. در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد این سیستم و مزایای آن نکاتی را ارائه کنیم و مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

کاربرد سیستم پلاک خوان

همان طور که گفته شد سیستم پلاک خوان در انواع اتوماسیون‌های حراست و سیستم‌ها کنترل ترافیک و همچنین پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌ها در بسیاری موارد می‌توانند تا حد زیادی جایگزین نیروی انسانی شوند و به همین دلیل موجب کاهش هزینه‌ها در سازمان‌ها خواهند شد. این سیستم بر اساس فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی کار می‌کند. کاربرد این سیستم امروزه در موارد بسیاری همچون پروژه‌های کنترل ترافیک در شهرها و جاده‌ها برای مثال طرح زوج و فرد در تهران، سیستم ثبت تخلفات جاده‌ای، پارکینگ‌های خودرو و غیره بسیار گسترده است.

ویژگی‌های سامانه‌ی پلاک خوان

نرم افزار سامانه‌ی پلاک خوان نسخه‌ی متفاوتی دارد و برای تمام نسخه‌های ویندوز می‌توان نرم افزار مناسب را پیدا کرد. این نرم افزارها به خوبی برنامه نویسی شده‌اند و امکان بروز خطا در آن‌ها به دلیل حذف نیروی انسانی و استفاده از کامپیوتر، به حداقل رسیده است. دقت این نرم افزارها بسیار بالا است به گونه‌ای که حتی در صورت عبور چندین خودرو به صورت هم‌زمان از کنار دوربین، سامانه پلاک خوان قادر خواهد بود تمام خودروها را به صورت مجزا شناسایی کند. این سیستم در کلیه معابر جاده‌ای، بزرگراهی و اماکن عمومی قابل استفاده است. سیستم پلاک خوان همچنین قابلیت ارائه و ثبت کلیه اطلاعات پردازشی (مانند شماره پلاک، عکس رنگی و سیاه و سفید از خودرو و پلاک آن) و در نهایت ثبت آن در بانک اطلاعات محلی یا راه دور را دارا می‌باشد.

اطلاعات تماس