معایب گیت کنترل تردد میله ای چیست؟

معایب گیت کنترل تردد میله ای چیست؟

معایب گیت کنترل تردد میله ای چیست؟

 

گیت کنترل تردد میله ای از جمله گیت های ورودی است که به دلیل قیمت ارزانتر ممکن است مورد توجه سازمان ها قرار بگیرد. این گیت با استفاده از برنامه اثر انگشت، چهره نگاری یا هر ریدر اکسس دیگر می تواند ورود و خروج افراد را کنترل کند. اما متاسفانه استفاده از این گیت ها در کنار قیمت پایین معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما پیش از آن مقدمه ای درباره گیت و انواع آن خواهیم داشت.

گیت کنترل تردد و انواع آن

 

امن نگه داشتن مشاغل از افراد متخلف و سارقین ، اولویت شماره یک بیشتر صاحبان مشاغل است. شما نمی خواهید که مهاجمان به مناطق محدود شما دسترسی پیدا کنند و اطلاعات تجاری یا کالاهای حساس شما را به خطر بیاندازند.

در عین حال، مهم است که اطمینان حاصل شود که کارمندان بدون ایجاد اختلال در جریان رفت و آمد، بخصوص در ساعات اوج، وارد ساختمان می شوند. اینجاست که سیستم های کنترل تردد اهمیت خود را نشان می دهند. این گیت ها باعث نظم دهی به سیستم ورود و خروج می شوند. استفاده از یک گیت کنترل هزینه نیست بلکه به نوعی سرمایه گذاری است.

وجود یک گیت کنترل تردد تا حد زیادی از ورود افراد خاطی به یک مکان خاص جلوگیری می کند. این وسیله کاربردی می تواند مانع سرقت از فروشگاه ها شده و از ورود افراد پرخطر و خرابکار به ورزشگاه ها، ادارات و … جلوگیری کند. به طور کل می توان گفت گیت کنترل تردد در هر شکل امنیت بیشتر را برای یک سازمان به ارمغان می آورند.

گیت های کنترل به شکل های مختلفی وجود دارد. از جمله آنها می توان به گیت کنترل تردد میله ای، گیت باله ای یا فلپ، گیت شیشه ای سرعتی، گیت تمام قد و … اشاره نمود. گیت کنترل میله ای نسبت به موارد دیگر قیمت پایین تری داشته و ورود افراد را به صورت نفر به نفر کنترل می کند، اما در عین حال معایبی نیز دارد. اگر مایلید با معایب گیت کنترل تردد میله ای بیشتر آشنا شوید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گیت کنترل تردد میله ای را نمی توان از راه دور اداره نمود.

 

یکی از معایب گیت کنترل تردد میله ای آن است که نمی توان آن را از راه دور اداره نمود. یعنی اگر یک سازمان از این گیت برای بازرسی ورودی استفاده می کند حتما باید در کنار آن نیروهای حراست نیز وجود داشته باشند. حتما این سوال برایتان ایجاد شده که چرا؟ چون اساسا فلسفه نصب گیت کم کردن حضور فیزیکی نیروی انسانی و کنترل بیشتر است.

در واقع این مساله مربوط می شود به ارتفاع کم گیت کنترل تردد میله ای. این ارتفاع به گونه ای است که یک فرد بالغ و البته خاطی می تواند به راحتی از روی آن بپرد و به اصطلاح سیستم امنیتی را دور بزند. همچنین ارتفاع میله ها از زمین به گونه ای است که افراد با جثه ریز می توانند از زیر آن رد شوند. پس می بینید که وجود نیروهای حراست در کنار گیت میله ای ضروری است تا بتوانند جلوی افراد متخلف را بگیرند.

عبور از گیت کنترل تردد میله ای برای افراد معلول دشوار است.

 

متاسفانه می توان گفت یکی از معایب بزرگ گیت کنترل تردد میله ای دشواری عبور برای افراد معلول و ویلچر نشین است. روند کار این گیت به گونه ای است که با فشار پای هر فرد میله ها باز و اجازه عبور داده می شود. حال تصور کنید شخصی قادر به استفاده از پای خود نباشد. طبیعتا در چنین حالتی عبور از این گیت برای وی دشواری هایی به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این مشکل به دلیل وجود چندین میله و حرکت متناوب آنها عبور یک ویلچر از گیت های میله ای واقعا سخت و دشوار است. به همین جهت توصیه می شود که حداقل در مکان هایی که تردد بسیار بالا بوده و امکان عبور افراد با ویلچر نیز وجود دارد از این نوع گیت استفاده نکنید.

البته عبور افراد ویلچر نشین تنها مشکل در این نوع گیت ها نیست. اگر شخصی به همراه خود یک چمدان نسبتا بزرگ داشته باشد آنگاه به سختی می تواند از یک گیت کنترل تردد میله ای عبور کند. زیرا راهروی آن معمولا خیلی کوچکتر از حد انتظار است.

سرعت پایین یکی از معایب گیت کنترل تردد میله ای

 

طول راهرو و عملکرد گیت کنترل تردد میله ای به گونه ای است که تنها یک نفر قادر است در هر بار از آن عبور کند. از این رو حتی به آنها گیت های نفر رو نیز می گویند. این گیت ها بر خلاف گیت های شیشه ای عکس العمل سریعی ندارند و رفت و آمد در آنها نسبتا کند است. توان پایین این نوع گیت ها برای کنترل سریع تر افراد یک عیب بزرگ به شمار می رود.

این موضوع باعث می شود گیت کنترل تردد میله ای در مکان های شلوغی همچون مترو هیچ گونه کارایی نداشته باشد. زیرا سرعت بالا لازمه تردد در بسیاری اماکن می باشد.

استهلاک مکانیکی گیت میله ای بالا است

 

گیت کنترل تردد میله ای معمولا از چند پره میله ای تشکیل شده که دائما در حال چرخش هستند. زیرا یک میله می چرخد تا شخصی اجازه عبور یابد و میله دیگر می چرخد تا جلوی ورود نفر بعدی را پیش از احراز هویت بگیرد. این چرخش های مداوم طبیعتا نتیجه ای به جز استهلاک سریع تر به همراه نخواهد داشت. اصولا وسایلی که حرکات دوار دارند بیشتر در معرض آسیب های مکانیکی قرار می گیرند.

استهلاک  بیشتر به معنای بالا رفتن هزینه های نگهداری از گیت کنترل تردد میله ای است. هر بار تعمیر این گیت ها علاوه بر آنکه بار مالی زیادی بر سازمان مربوطه تحمیل می کند می تواند تا مدتی سیستم کنترل تردد را نیز مختل نماید.

مشکل دیگری این پایه های مکانیکی دارند سر و صدای نسبتا زیاد در حین چرخش است. مساله ای که می تواند برای افراد حاضر آزار دهنده باشد. به علاوه می توان گفت ظاهر گیت کنترل تردد میله ای نسبت به دیگر گیت ها از زیبایی کمتری برخوردار است. پس اگر یک گیت شیک برای سازمان خود می خواهید نباید انواع میله ای را انتخاب کنید.

اطلاعات تماس