معرفی انواع سیستم های کنترل تردد در سازمان ها

معرفی انواع سیستم های کنترل تردد در سازمان ها

برای آشنایی با انواع سیستم های کنترل تردد در سازمان ها ابتدا باید بدانیم که سیستم کنترل تردد چیست و به چه معنا است پس از آن به معرفی جدید ترین گیت تردد می پردازیم و شما را با انواع نرم افزار های این حوزه آشنا می کنیم.

سیستم کنترل تردد چیست؟

عموما از سیستم کنترل تردد برای اماکن خاص و یا شرکت هایی که تعداد کارکنان بسیار بالا است استفاده می شود چرا که کنترل ورود و خروج در سازمان های بزرگ نیازمند نظارت است تا ضمن حفاظت از منابع جانی و مالی امنیت مجموعه نیز تامین شود.

در چه سازمان هایی از سیستم کنترل تردد استفاده می شود؟

جالب است بدانید که برای استفاده از نرم افزار حراست و یا گیت کنترل تردد لزومی ندارد که شغل حساسی داشته باشید و یا حتما تعداد کارکنان مجموعه تان زیاد باشد، شما به عنوان مدیر یک مجموعه هر چند کوچک می توانید با تهیه گیت کنترل تردد میزان نظم و انظباط حاکم بر مجموعه را تا حد زیادی بالا ببرید و راندمان کاری افراد را با توجه به میزان حضور آن ها بسنجید. شما با خرید نرم افزار حراست می توانید کارمندان وظیفه شناس را به سادگی شناسایی کنید و با اعطای تسهیلات ویژه ای به این افراد، سایر کارمندان را به بهتر شدن ترغیب کنید، با تغییر روش مدیریتی خود و توجه به هر یک از پرسنل به طور مجزا و بر اساس میزان عملکرد او نسبت به ساعت کاری که برای او تعریف کرده اید؛ ضمن افزایش تعهد کاری افراد، میزان صمیمیت پرسنل و مدیر در چهار چوب کاری بیشتر خواهد شد.

برای پیاده سازی سیستم کنترل تردد در یک سازمان در ابتدا شما باید یک گیت کنترل تردد تهیه کنید که برای دریافت خروجی از آن به یک نرم افزاز حراست احتیاج دارید.

به درب های الکترونیکی که با کارت های مخصوص مغناطیسی و یا سیستم های RFID باز و بسته می شوند گیت کنترل تردد می گویند که لازم است به محض نصب مشخصات هریک از افراد را در نرم افزار آن بارگذاری کنند تا پرسنل بتوانند به راحتی و بدون دردسر عبور کنند.

انواع سیستم کنترل تردد

این سیستم ها دارای انواع مختلفی هستنذ که بسته به تعداد کارمندان، میزان حساسیت اطلاعات رد و بدل شدهه در سازمان، میزان بودجه ای که یک مجموعه برای حفظ امنیت خود در نظر گرفتهد و …. متفاوت است ما در این بخش از مقاله تعدادی از پر کاربردترین آن ها را خدمتتان معرفی می کنیم:

سیستم های کنترل تردد توسط کارت‌های مجاورتی تماسی

سیستم های کنترل تردد مبتنی بر کارت های مجاورتی غیرتماسی یا همان RFID

سیستم های کنترل تردد بیومتریک (برای تشخیص چهره و یا اثر انگشت افراد)

نرم افزار حراست چیست؟

ما در این بخش از مقاله می خواهیم شما را با یکی ازجدید ترین و در عین حال کاربردی ترین نرم افزار حراست آشنا کنیم و نحوی ثبت اطلاعات و کنترل ورود و خروج افراد توسط سیستم هوشمند آن را خدمتتان شرح دهیم.

شما با استفاده از امکانات نرم افزار حراست دژبان می توانید علاوه بر ثبت اطلاعات پرسنل و کنترل ورود و خروج آن، اطلاعات هر یک از مراجعین و میهمانان را نیز ثبت کرده و گزارشات لازم از میران تردد هر فرد را در بایگانی های خود داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار حراست و پلاک خوان دژبان می توانید به صفحه آن ها مراجعه کنید.

امکانات نرم افزار حراست و نرم افزار پلاک خوان

اگر فردی برای اولین بار به عنوان مهمان وارد مجموعه شما شود، نگهبانان با ثبت اطلاعات او و اخذ کارت شناسایی اش اطلاعات لازمه را در سیستم ثبت می کنند و در صورت مراجعه مجدد، او را از به محض ورود شناسایی کرده و هماهنگی های لازم با مدیریت بخش مربوطه را انجام می دهند

موضوع دیگری که این نرم افزار حراست را ار بقیه نمونه های مشابه آن در بازار متمایر می کند ثبت ساعت ورود و خروج افرادی است که به خاطر موقعیت شغلی و جایگاه خاصی که در سازمان دارند از سیستم های حضور غیاب مانند سیستم ساعت زنی استفاده نمی کنند. با استفاده از نرم افزار حراست دژبان شما می توانید از میزان مسئولیت پذیری و تعهد کاری هر یک از افراد مجموعه خود مطلع شوید و متناسب با آن تصمیمات تاثیر گذار تری در جهت تحقق اهداف مجموعه تان بگیرید.

لازم به ذکر است با تجهیز کردن پارکینگ مجموعه خود به نرم افزار پلاک خوان می توانید ساعت ورود و خروج پرسنل را نیز ثبت کنید. با پیشرفت علم سیستم کنترل تردد نیز به صورت پیشرفته شد به طوری که بسیاری از مدیران با خرید نرم افزار پلاک خوان و نرم افزار حراست را در الویت کاری خود قرار می دهند و به عنوان ملزومات یک مجموعه موفق از آن ها یاد می کنند. خظای پایین، قیمت مناسب و کاربرد بسیار زیاد نرم افزار پلاک خوان دژبان از دلایل اصلی محبوبیت آن در بین مردم است. لازم به ذکر است که شما می توانید در کنار نرم افزار پلاک خوان خود یک راهبند نیز تهیه کنید تا کنترل افراد و جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز با امنیت بیشتری صورت بگیرد.

اطلاعات تماس