نرم افزار پلاک خوان گامی جدید در تشخیص هویت خودروها

نرم افزار پلاک خوان گامی جدید در تشخیص هویت خودروها

نرم افزار پلاک خوان همانند گیت کنترل تردد و نرم افزار حراست امروزه به عنوان گامی جدید در زمینه‌ی تشخیص هویت خودروها و کنترل تردد مطرح شده است. از این نرم افزار برای تشخیص هویت خودروها در سیستم‌های کنترل ترافیک و همچنین کنترل تردد استفاده می‌شود. در این مقاله در مورد کاربرد این نرم افزار و همچنین ویژگی‌های آن نکاتی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

کاربرد نرم افزار پلاک خوان

این سیستم به طور کلی برای تشخیص هویت خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که در هر زمینه‌ای که نیاز به تشخیص هویت خودرو باشد، این نرم افزار قابل استفاده است. نرم افزار پلاک خوان با استفاده از پردازش تصویر شماره پلاک خودروها را شناسایی می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پروژه‌های کنترل ترافیک و سرعت در جاده‌ها و معابر برون شهری و درون شهری یکی از مواردی هستند که می‌توان به عنوان کاربرد این نرم افزار نام برد.

این نرم افزار برای کار کردن نیاز به نصب هیچ گونه ابزاری و تگ روی خودروها ندارد و به همین دلیل برای استفاده در پارکینگ‌های عمومی و عوارضی‌ها برای ثبت خودکار شماره پلاک خودرو، بسیار مناسب است.

اجزای یک سیستم پلاک خوان

به طور کلی یک سیستم پلاک خوان شامل چند جزء مختلف است که هر کدام وظیفه‌ی مخصوص به خود را دارند. اولین قسمت که وظیفه‌ی ورود داده‌ها دارد دوربین پلاک خوان است. با استفاده از دوربین پلاک خوان تصاویر مربوط به پلاک خودرو در اختیار سیستم قرار می‌گیرد تا شماره پلاک خودرو شناسایی شود.

بخش دوم سیستم پلاک خوان، قسمت نرم افزاری آن و یا به عبارتی نرم افزار پلاک خوان است. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های خاصی تصاویر دریافت شده توسط دوربین‌ها را پردازش می‌کند تا شماره پلاک خودرو شناسایی شود.

بخش سوم یک سیستم پلاک خوان، قسمت سخت افزاری و رایانه‌های مربوطه است. لازم به ذکر است که برای داشتن یک سیستم پلاک خوان قدرتمند و دقیق، لازم است تمامی بخش‌های ذکر شده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

اطلاعات تماس