چرا اتوماسیون حراست دژبان تحت وب شد

چرا اتوماسیون حراست دژبان تحت وب شد

چرا اتوماسیون حراست دژبان تحت وب شد ؟

در این مقاله قصد داریم به طور کلی برتری های نرم افزار وب را نسبت به نرم افزار های دیگر بیان کنیم تا علت تحت وب شدن اتوماسیون حراست دژبان را دریابیم

کاربری که قادر بود به دلیل تعاملی شدن وب، تمامی اطلاعات را دریافت نماید و آن ها را ثبت کند. نرم افزارهای تحت وب این امکان را ایجاد کرد تا افراد برای دستیابی به هر نوع نرم افزاری تنها محدود به رایانه نباشند و در هر جا و هر زمانی به اطلاعات وب دسترسی داشته باشند.

قابلیت ها و برتری های این نرم افزار پر قدرت به دلیل نوع طراحی ارزشمند آن بسیار مهم است. طراحی نرم افزار تحت وب که با مهارت و دانش طراحان و برنامه نویسان با انواع زبان های برنامه نویسی انجام می گیرد، به دلیل کارایی و مزیت هایی که دارد بیش از دیگر برنامه ها محبوبیت دارد.

اگر می خواهید بدانید نرم افزار تحت وب چیست؟ ویژگی های نرم افزار تحت وب کدام است؟ برتری های این نرم افزار یا همان تفاوت نرم افزار تحت وب با سایر نرم افزارها در چیست؟ و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر، این محتوا را از دست ندهید.

نرم افزار تحت وب چیست؟

نرم افزارهای تحت وب بر روی صفحات وب اجرا می شود. در واقع یکی از قدرتمندترین امکانات تعاملی در دنیای وب، عرضه نرم افزار تحت وب  Web Based می باشد. این نوع نرم افزارها حالت کلاینت سرور دارند. به این معنا که خدمات دهنده ها به سرویس گیرنده ها، نرم افزارها یا برنامه تحت وب را ارائه می دهند.

نرم افزارهای تحت وب محدودیت نسبت به یک سیستم را از میان برداشتند. شما تا چند سال پیش تنها می توانستید از نرم افزاری که بر روی کامپیوتر خاصی نصب شده است استفاده نمایید اما امروزه برنامه های نرم افزاری تحت وب این امکان را برای شما فراهم نمودند که تنها با داشتن اینترنت در هر مکان و هر زمانی بتوانید برنامه های مختلف را بر روی سرور خود نصب نمایید

این بزرگترین ویژگی نرم افزار تحت وب است که در دل کاربران جای گرفته است. نرم افزار های تحت وب، نیاز به داشتن پردازنده قوی را از میان برداشت و شما قادر خواهید بود با ساده ترین سیستم ها به بهترین نوع برنامه های تحت وب دسترسی داشته باشید. چرا که کارایی نرم افزارهای تحت وب نمایش صحیح اطلاعات است.

نرم افزارهای تحت وب در هاست یا در یک محیط لوکال اجرا می شود. این نرم افزارها می تواند تمامی دیتابیس ها را پوشش دهند.

همچنین تمام خدماتی را که یک نرم افزار محلی در اختیار قرار می دهد، بدون پردازش و تنها با نمایش دستاوردها، ارائه خواهد داد. طراحی نرم افزارهای تحت وب به روش های نوین و مدرن موجب شده تا هر شخص قادر باشد با انواع Browser همچون فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و … به برنامه ها دسترسی داشته باشد.

ویژگی های نرم افزار تحت وب

در قسمت بالا کم و بیش به برتری های ارزشمند نرم افزارهای تحت وب اشاره شد. در این قسمت به طور کامل ویژگی های نرم افزار تحت وب را ذکر می کنیم.

  • از بین رفتن محدودیت زمانی و مکانی
  • استفاده از ساده ترین سیستم ها جهت اجرای پردازنده های سنگین یا پیچیده بر روی برنامه تحت وب
  • امنیت و اطمینان بسیار بالا به دلیل عدم احتیاج به بک آپ گیری
  • اجرا شدن تمامی نرم افزارها بدون نصب برنامه ای خاص
  • بروز رسانی سریع لحظه ای
  • قابلیت اجرایی شدن در گوشی های هوشمند و تبلت ها و سازگاری با آن ها
  • بک آپ گیری روزانه از داده ها
  • ضمانت در مراقبت از داده ها از طریق شرکت سرویس دهنده نرم افزار تحت وب
فضای ابری

تفاوت نرم افزار تحت وب با سایر نرم افزار ها

در نرم افزار تحت وب کاربران می توانند تنها یک بار برنامه دلخواه خود را بر روی سرویس دهنده نصب کنند و با استفاده از Browser یا همان مرورگرهای مختلف به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. اما در نرم افزارهایی مانند نرم افزار تحت ویندوز افراد مبتدی قادر نیستند مراحل نصب را آن طور که باید انجام دهند.

طراحی نرم افزار تحت وب به گونه ای است که روش توزیع، تکنیک های برنامه نویسی و پاسخگویی سریع به کاربر به نحو احسن انجام می گیرد اما نرم افزارهای دیگر به دلیل نوع طراحی پیچیده، رابط کاربری، سرعت و همچنین روش توزیع در کارایی نرم افزار تاثیر زیاد مثبتی ندارد.

از دیگر تفاوت ها و در واقع برتری های نرم افزار تحت وب نسبت به نرم افزار ویندوز، انجام تمام امور به صورت آنلاین است. اینکه بخواهید حتما برنامه ای را در نرم افزار تحت ویندوز نصب نماید تا از آن استفاده کنید همیشه امکان پذیر نخواهد بود.

زیرا گاهی شما در مکانی هستید که به کامپیوتر خود دسترسی ندارید و نیاز دارید اطلاعاتی را همان لحظه مشاهده نمایید. نرم افزار های تحت وب این امکان را فراهم کرده تا با هر سیستم عاملی در عرض چند دقیقه به صورت آنلاین به برنامه های دلخواه دسترسی داشته باشید. در واقع کافی است که شما برنامه را روی سرور مورد نظر نصب نمایید.

برای نرم افزار تحت ویندوز مجبورید بعد از مدتی برای آپدیت شدن آن اقدام نمایید. اما نرم افزارهای تحت وب با کنترل آخرین نسخه وب، زحمت شما را کم کرده است.

همچنین نرم افزارهای تحت ویندوز به دلیل نوع نصب حجم زیادی از حافظه را اشغال می کند اما نرم افزارهای تحت وب به دلیل آنلاین بودن این مشکل را نخواهد داشت.

یکی دیگر از قابلیت ها و تفاوت های نرم افزار تحت وب با سایر نرم افزارها گسترده بودن زبان برنامه نویسی است. برنامه نویسی هایی که برای ایجاد یک برنامه تحت وب انجام می گیرد. زبان هایی همچون سی شارپ، جاوا، سی پلاس پلاس، WPF، متلب، ویژوال بیسیک و … برای تولید نرم افزار تحت وب استفاده می شود.

انواع نرم افزار های تحت وب

شرکت های برنامه نویسی با تولید نرم افزارهای تحت وب که بر روی سرور نصب و اجرا می شود انواع نرم افزارهای تحت وب را برای راحتی کار کاربران طراحی نموده اند.

 برخی از انواع نرم افزارهای تحت وب عبارتند از :

  • نرم افزارهای تحت وب حسابداری
  • برنامه های تحت وب ارزیابی کارمندان
  • برنامه های تحت وب سنجش صنعت الکترونیک و برق
  • نرم افزارهای مدیریتی و کنترلی تحت وب ( مثل اتوماسیون حراست )
  • نرم افزار طراحی تحت وب
  • نرم افزار ساخت ربات تحت وب
  • نرم افزارهای تحت وب بایگانی اسناد و …

مجموعه های طراحان نرم افزاری تحت وب با ساخت و تولید انواع نرم افزارها توانستند موجب ارتقاء کسب و کار شرکت های مختلف شوند. طراحی برنامه های نرم افزاری شرکتی، اداری، سازمانی و … اگر تحت وب انجام گیرد، قطعا بهترین گزینه انتخابی یک شرکت مدرن خواهد بود.

اطلاعات تماس