چه دوربین هایی مناسب پلاک خوانی هستند؟

چه دوربین هایی مناسب پلاک خوانی هستند؟

دوربین های مناسب پلاک خوانی

از دوربین های پلاک خوان  بیشتر در شناسایی کردن خودروها استفاده می شود. از موارد دیگر کاربرد این دوربین ها می توان به تلفیق آن با نرم افزار پلاک خوان خودرو اشاره کرد که این سیستم به شمارش خودرو، کنترل تردد خودروها، باز و بسته شدن درب ورودی و خروجی با استفاده از پلاک خودرو و بسته به الزامات و نیازهای یک پروژه از قابلیت های دیگر آن می توان استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم ویژگی های دوربین های مدار بسته پلاک خوان را در گیت کنترل تردد به طور کامل بررسی کنیم.

پلاک خوانی خودرو را می توان با استفاده از دوربین های مناسب و با کیفیت در مکان های کوچک مسکونی یا مراکز بزرگ تجاری و سازمانی انجام داد و در کنار آن از دوربین های مدار بسته استفاده کرد. این دوربین های مدار بسته توانایی خواندن پلاک خودرو را تا فواصل معین و مشخصی از محلی که دوربین نصب شده دارا هستند.

دوربین پلاک خوان

مهم ترین خصوصیات دوربین پلاک خوان

مهم ترین ویژگی که یک دوربین پلاک خوان باید داشته باشد، دوربین پلاک خوان با رزولیشن تصویر بالا است. رزولیشن تصویر دوربین می تواند مبنایی برای خروج و ثبت کردن تصاویری باشد که بعد از ذخیره سازی از آنها استفاده می کنند و مورد بررسی قرار می دهند.

ویژگی موثر بعدی در ثبت کردن پلاک خودرو با این دوربین ها، تعداد عکسبرداری در ثانیه است که در بروشور دوربین ها به آن فریم بر ثانیه می گویند و واحد آن اف پی اس است. برای انتخاب کیفیت بالاتر باید از دوربینی استفاده کنیم که اف پی اس بالاتری داشته باشد. هر چقدر اف پی اس دوربین بالاتر باشد ثبت تصاویر بهتری با سرعت های بالاتر را در اختیار ما قرار می دهد.

ویژگی مهم بعدی در انتخاب دوربین استفاده از فیلترهای رنگی سخت افزاری و همچنین پردازشگر مستقل دوربین است که در تولید دوربین های مدار بسته با توجه به خصوصیت، کاربرد مورد نظر و توانایی از پردازشگرها و فیلترهای متفاوتی استفاده می شود.

چگونه دوربین پلاک خوان مناسب انتخاب کنیم؟

با توجه به هزینه و بودجه ای که در نظر گرفته اید باید به چند نکته اصلی در انتخاب دوربین پلاک خوان  دقت کنید.

اولین عاملی که باید به آن توجه کرد هدف ما از نصب دوربین پلاک خوان است. عامل موثر دیگر مقیاسی است که در پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد و همچنین بودجه ای که برای دوربین پلاک خوان در پروژه در نظر گرفته شده است. در انواع نصب های دوربین پلاک خوان، نصب تجاری از اهمیت بالاتر و هزینه بیشتری برخوردار است چرا که در این پروژه ها از دوربین هایی با بستر آنالوگ استفاده می شود. اگر در یک پروژه انتظار پلاک خوانی با بهترین نتیجه را دارید دوربین هایی را انتخاب کنید که رزولیشن تصویر بالاتری دارند. حداقل رزولیشن تصویر دوربین در این پروژه ها دو مگاپیکسل است که این دوربین ها را  با عنوان فول اچ دی در بازار به فروش می رسانند.

دیگر مبحث مهم در انتخاب دوربین پلاک خوان متغیر بودن لنز دوربینی است که انتخاب می کنید. متغییر بودن لنز دوربین قابلیت بزرگ نمایی به صورت اپتیکال و زوم دیجیتالی را در اختیار شما قرار می دهد. زوم دوربین در این حالت می تواند دستی یا موتورایزر انجام شود. اگر زاویه را در بازه تردد خوردروها کم کنیم پلاک خوانی بهتری نسبت به دوربین هایی که لنز واید دارند خواهیم داشت.

عوامل دیگری که در پلاک خوانی بهتر توسط دوربین شما موثر است جایی است که دوربین را تعبیه می کنید. این عوامل شامل: نور، فاصله ای که دوربین تا پلاک خودروها دارد، زاویه و ارتفاع مناسب می شود. اگر شما این عوامل را رعایت کنید می توانید با دوربین های ارزان قیمت هم از پلاک خوانی توسط دوربین نتیجه مناسبی بگیرید. دوربین هایی که وی دی آر سخت افزاری دارند امکانات بیشتر و بهتری را برای پلاک خوانی در اختیار شما قرار می دهند.

دوربین های پلاک خوان حرفه ای چه مکانیسمی دارند؟

اگر بخواهید ارقام و حروف پلاک خودرو را با دقت بسیار بالایی ثبت کنید نیاز به دوربین پلاک خوان حرفه ای و همچنین نرم افزار پلاک خوان حرفه ای دارید. مکانیسم دوربین پلاک خوان حرفه ای به علاوه نرم افزار پلاک خوان حرفه ای  به این گونه است که تصویری که دریافت شده به وسیله دوربین پلاک خوان ارزیابی می شود و با توجه به الگوریتم های پردازش تصویر دوربین در شرایط متفاوت، پلاک وسایل نقلیه را ثبت می کند. سپس با توجه به دستوراتی که در نرم افزار نوشته شده یک عمل را به عنوان خروجی اجرا می کند. بنابراین در این پروژه های مهم توانایی و کیفیت برنامه پلاک خوان و نرم افزار از اهمیت بالایی برخوردار است و برای رسیدن به پاسخی جامع و مورد نظر نیازمند نرم افزار و سخت افزاری با کیفیت هستید تا پروژه دوربین مدار بسته پلاک خوان ما از سرور بهینه و مناسبی بهره مند باشد.  

اطلاعات تماس