گیت کنترل تردد و مزایای آن

گیت کنترل تردد و مزایای آن
گیت کنترل تردد یکی از دستگاه‌هایی است که امروزه توجه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها را به خود جلب کرده است. در دنیای مدرن امروز نرم‌افزارها ( مثل نرم افزار حراست و نرم افزار پلاک خوان ) و سیستم‌های گوناگون جای انسان را گرفته‌اند که استفاده از آنها سبب شده است تا کیفیت عملکرد و سطح کنترل افزایش یابد. این سامانه هم یکی از مواردی است که استفاده از آن می‌تواند حل بسیاری از مشکلات را در برقرای نظم مکان‌های شلوغ و پرجمعیت آسان نماید.

تعریف گیت کنترل تردد

گیت کنترل تردد (Traffic control gate) از جمله دستگاه‌هایی است که برای کنترل رفت و آمد در مکان‌های پرازدحام مانند ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوسرانی، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی، مراکز تجاری و صنعتی و غیره به کار می‌رود. هدف اصلی و مهم این سامانه ایجاد نظم و افزایش عملکرد می‌باشد.

ساختار گیت تردد دارای ترکیبی از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی است که توسط یک سیستم مجهز کنترل می‌شوند. این دستگاه‌ها براساس نحوه‌ کارکرد مکانیکی و مکانی که در آن استفاده می‌شوند دارای انواع و ویژگی‌های مختلف هستند.

مزایای این دستگاه

این دستگاه دارای مزایای زیر است:

1-مهم‌ترین مزیت این دستگاه‌ها برقرای نظم می‌باشد زیرا می‌تواند تردد را در مکان‌های شلوغ محدود کند و امکان کنترل را فراهم سازد.

2-ایجاد امنیت زیرا می‌توانند مانع ورود افراد غیر‌مجاز شوند، که برخی از این دستگاه‌ها با توجه به مکانی که در آن استفاده می‌شود با احراز هویت و پرسنل همراه هستند.

3-گیت کنترل تردد به دلیل قابلیت کنترلی باعث افزایش بهره‌وری و عملکرد پرسنل می‌شوند. زیرا با ثبت لحظه‌ای تردد افراد و گزارش‌گیری آنلاین مشکلات مربوط به ورود و خروج کارکنان را کاهش می‌دهند.

4-با استفاده از این دستگاه نیاز به نیروی انسانی کاهش می‌یابد که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سود‌دهی خواهد شد.

5-همچنین برخی از این دستگاه‌ها به گونه‌ای هستند که فقط به افراد خاصی امکان نظارت و دسترسی را می‌دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس