گیت کنترل تردد پروانه ای چه کاربردهایی دارد؟

گیت کنترل تردد پروانه ای چه کاربردهایی دارد؟

گیت کنترل تردد پروانه ای چه کاربردهایی دارد؟

آشنایی با کاربردهای گیت کنترل تردد پروانه ای برای بسیاری مهم است. کسانی که قصد دارند برای کنترل تردد مراجعین به سازمان یا یک محل خاص از گیت های کنترلی استفاده کنند مایلند بهترین انتخاب را داشته باشند. گیت ها به شکل های مختلفی همچون تمام قد، میله ای، شیشه ای و باله ای وجود داشته و هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. گیت کنترل تردد پروانه ای را نیز می توان زیر مجموعه گیت های شیشه ای دانست. زیرا مانع عبور در این مدل معمولا از جنس شیشه است.

ساختار گیت کنترل تردد پروانه ای

 

گیت کنترل تردد پروانه ای از بدنه استیل با پایه های آهنی تشکیل شده است. وجود این پایه های آهنی موجب می شود ثابت مانده و کسی قادر به جا به جایی آن نباشد. مانع عبور در این نوع گیت باله هایی شیشه ای به شکل بال پروانه است. به همین جهت به آنها پروانه ای نیز می گویند. جهت باز شدن این مانع ها یا به سمت جلو (رفت) یا عقب (برگشت) یا به هر دو طرف است.

گیت های پروانه ای معمولا دارای یک نشانگر LED هستند که به عابر اعلام می کند مجوز عبور دارد یا خیر. سرعت بالا یکی از ویژگی های گیت کنترل تردد پروانه ای است. برخی از مدل های این گیت قادرند در هر دقیقه برای 35 نفر مجوز عبور صادر کنند. بنابراین در اماکن شلوغ به خوبی می تواند جوابگو بوده و بدون آنکه ترافیک ایجاد شود رفت و آمد ها تحت کنترل باشد.

بر خلاف گیت های میله ای می توان گیت های پروانه ای را از راه دور کنترل نمود و نیازی به حضور فیزیکی نیروهای حراست نیست. همچنین می توان آنها را به سیستم هشدار وصل نمود تا در مواقع ضروری به صورت اتوماتیک باز شوند. بنابراین برای مواقع بحرانی که احتیاج به تخلیه اضطراری است گزینه های مناسبی به شمار می روند.

گیت کنترل تردد پروانه ای از ظاهر زیبا و شکیلی برخوردار است. در کنار این ظاهر زیبا استحکام بالایی داشته و مقاومت آن نیز مثال زدنی است. این گیت ها می توانند تا سال ها کنترل میلیون ها نفر را کنترل کنند بدون آنکه دچار مشکل شوند. اما این مزیت را نیز دارند که چنان چه دچار خرابی یا اشکالی شوند عیب یابی و تعمیر آنها پیچیده و زمان بر نیست.

گیت کنترل تردد پروانه ای مناسب برای اماکن توریستی

 

یکی از کاربردهای گیت کنترل تردد پروانه ای استفاده در اماکن تفریحی و توریستی است. صنعت توریسم یکی از مهم ترین منابع درآمدی در هر کشور می باشد. بنابراین باید عبور و مرور افراد به دقت کنترل شده و هزینه های لازم نیز از آنها اخذ شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیز مسافرین خارجی دیگر شیوه های قدیمی باجه بلیط، خرید نقدی بلیط و … نمی تواند جوابگو باشد. چه بسا که نشان عقب ماندگی از پیشرفت نیز هست.

اما استفاده از گیت کنترل تردد پروانه ای هم ظاهر زیبایی به ورودی مکان می بخشد. هم سرعت عبور و مرور را افزایش می دهد. به علاوه با وجود کمرنگ شدن حضور فیزیکی انسانی، کنترل ها خیلی بیشتر و دقیق تر می شود. از آنجا که معمولا مکان های توریستی شلوغ و پر رفت و آمد هستند این گیت از هر نظر مناسب است. زیرا استهلاک کمتری دارد. از طرفی دیگر هیچکس نمی تواند بدون کسب مجوز لازمه وارد محوطه شود. زیرا در این گیت ها، بر خلاف گیت های میله ای، امکان عبور غیر مجاز وجود ندارد.

گیت کنترل تردد پروانه ای مناسب برای ایستگاه قطار و فرودگاه

 

معمولا هر کسی که به مسافرت می رود به همراه خود حداقل یک چمدان دارد. در برخی گیت ها همچون گیت های میله ای یا حتی برخی مدل های گیت های شیشه ای عرض راهرو کم است و عبور یک شخص با چمدان یا به سختی انجام می شود یا اصلا امکان پذیر نیست. اما گیت کنترل تردد پروانه ای این مشکل را ندارد. از آنجا که در این گیت ها جهت حرکت باز شدن باله به سمت بیرون است فضا و عرض بیشتری دارد. به همین جهت یک شخص با چمدان، یک خانم با با کالسکه بچه یا فردی بر روی ویلچر به راحتی از آن عبور می کنند.

به علاوه در اماکنی همچون فرودگاه و ایستگاه قطار ممکن است روزانه هزاران نفر در رفت و آمد باشند. بنابراین شناسایی افراد پرخطر و ممانعت از سفر آنها بسیار اهمیت دارد. گیت کنترل تردد پروانه ای این قابلیت را دارد که به سیستم های امنیتی وصل شود. از این رو اجازه عبور مرور به افرادی که در لیست سیاه قرار دارند را نمی دهد. این ویژگی نه تنها برای فرودگاه و راه آهن بلکه برای سازمان ها و ادارات نیز مفید است.

استفاده از گیت کنترل تردد پروانه ای در مترو و BRT

 

اگر شما نیز از مترو استفاده کرده باشید قطعا جو سرعتی و عجله ای حاکم بر فضای آن را حس کرده اید. همه دوست دارند سریع عمل کنند تا به موقع به قطار مورد نظرشان رسیده و با تاخیر به محل کار یا هر قرار دیگر نرسند. حال تصور کنید پیش روی آنها یک گیت میله ای یا حراست انسانی باشد.! قطعا بسیار ناخوشایند خواهد بود و موجب اعتراض خواهد شد.

چه چیزی بهتر از اینکه همه تنها با یک کارت اعتباری یا بلیط و تنها با یک اشاره بر روی صفحه الکترونیکی بتوانند وارد شوند. در این حالت سرعت کار بالاست و هیچ شخصی جلوی مسافران را برای گرفتن بلیط نگرفته است. بنابراین مورد تکریم قرار گرفته اند. از طرفی سازمان مترو نیز بدون هیچ دردسری به عواید خود می رسد. همین استدلال در مورد ایستگاه های BRT نیز وجود دارد. از این رو به نظر می رسد یکی از بهترین کاربردهای گیت کنترل تردد پروانه ای در ایستگاه های مترو یا BRT است.

کلام آخر

 

کلام آخر اینکه کاربردهای گیت کنترل تردد پروانه ای بسیار متنوع است. تقریبا هر مکانی که نیاز به نظارت بر رفت و آمدها و حفظ امنیت دارد این گیت می تواند به کار برده شود. ادارات و نهادهای مختلف نیز برای نظارت بر بهره وری کارمندان و نیز کنترل ارباب رجوع می توانند از آن بهره ببرند. شاید قیمت بالاتری داشته باشد اما در عوض راندمان بالاتری نیز دارد.

اطلاعات تماس