نقش دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان چیست؟

نقش دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان چیست؟

موضوع این مقاله ما به بررسی نقش دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان اختصاص یافته است. از این رو ابتدا توضیح می دهیم که اصلا دوربین پلاک خوان چیست و سپس توضیح می دهیم که دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان چه نقشی دارد. از این رو اگر می خواهید اطلاعات لازم در خصوص نقش دوربین در پلاک خوان را داشته باشید می توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

به طور خلاصه می توان گفت که دوربین پلاک خوان به دوربین های مدار بسته ای گفته می شود که برای ثبت کردن تصاویر پلاک وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد و اصطلاحا به آن ها دوربین پلاک خوان گفته می شود. در واقع نرم افزاری که برای ثبت پلاک به کار می رود دارای دوربین های قوی هستند و نقش دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان این است که می توان تصویر پلاک را کاملا و واضح با چشم رویت کرد. اگر می خواهید با نقش دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

دوربین پلاک خوان چیست؟

دوربین مایل سایت

 

دوربین مایل سایت

امروزه برای ثبت تصاویر پلاک وسایل نقلیه از دوربین های مدار بسته ای استفاده می کنند که به آن ها دوربین پلاک خوان می گویند. طراحی اینگونه دوربین ها به گونه ای است که به راحتی می توانند پلاک وسایل نقلیه و خودرو ها را تشخیص دهند و نمایش دهند. لذا نقش دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان بسیار مهم است چرا که سبب می شود پلاک خودروی تشخیص داده شده به صورت جداگانه ثبت شود و از این رو به اپراتور این امکان را می دهد که بتواند شماره پلاک های مختلف را در دیتابیس دوربین جستجو کند.

در واقع نرم افزار پلاک خوان یا ماژول یک قطعه کد نرم افزاری است که عکس یا فیلم متحرکی را دریافت می کند و سپس پلاک های مشاهده شده در تصویر را به صورت دیتا قابل دریافت و استخراج می کند. هر سیستم نرم افزار پلاک خوان یا همان ماژول نیازمند یک دوربین است که بتواند این تصاویر را دریافت کند و به صورت واضح پلاک را تشخیص دهد که این از وظایف و نقش های دوربین در سیستم نرم افزاری پلاک خوان می باشد.

ساختار دوربین های پلاک خوان چیست؟

دوربین هایی که در سیستم نرم افزاری پلاک خوان هستند دارای ساختارهایی همچون دوربین مدار بسته پلاک خوان، متعلقات و دیگر لوازم جانبی و همچنین نرم افزارهای تشخیص پلاک می باشد.

نحوه عملکرد دوربین های پلاک خوان چگونه است؟

امروزه یکی از مهم ترین عوامل برای احراز هویت خودرو ها پلاک خودرو است. دوربین های مدار بسته نیز نقششان تشخیص پلاک خودرو ها و ثبت ﺁن ها است. این دوربین ها با سرعت بسیار بالایی از پلاک خودروها عکس های با کیفیت و پشت هم و متوالی می گیرند. سپس نرم افزار پلاک خوان در بین عکس های گرفته شده بهترین و باکیفیت ترین عکس را انتخاب و آن را پردازش می کند.

این دوربین ها قابلیت این را نیز دارند که بتوانند پلاک خودروهایی که در حال حرکت هستند و حتی دارای سرعت بالایی نیز هستند را بخوانند و تشخیص دهند و ثبت کنند. از دیگر قابلیت های دوربین های پلاک خوان این است که به دلیل سیستم های هوشمند و پیشرفته ای که در این نوع دوربین ها به کار رفته است سبب شده است که بتوان حتی با وجود عوامل مزاحم مثل شرایط نامساعد جوی، نوور کم، سرعت زیاد خودروها و وجود خودرو ها در لاین های مختلف و وضوح کم تصاویرشان بتوان پلاک خودروها را به وضوح ثبت کرد.

نقش و وظیفه دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان چیست؟

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم سیستم نرم افزاری پلا خوان یا همان ماژول با استفاده از دوربین های مدار بسته پلاک خودروها و وسایل نقلیه را تشخیص می دهند و آن ها را ثبت می کنند. در واقع عملیاتی که با آن شناسایی و ثبت پلاک صورت می گیرد توسط پردازش تصویر انجام می شود. به این صورت که برخی دوربین ها دارای نرم افزاری هستند که در زمان تردد خودرو ها و وسایل نقلیه پلاک آن ها را تشخیص داده و آن ها را در یک فایل متنی ذخیره می کنند.

در واقع این دوربین ها هستند که در سیستم نرم افزاری پلاک خوان مهم هستند و نقششان دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان بسیار حائز اهمیت می باشد. حال شاید برای شما نیز این سوال به وجود اید که اکنون که این ابزار در دقت نرم افزار پلاک خوان تا این اندازه مهم است پس از چه دوربین هایی می توان برای تشخیص راحت تر و سریع تر پلاک ها استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سوال می توان اینگونه گفت که از دوربین هایی باید استفاده نمود که بتوانند عملیات حذف نور را انجام دهند. همچنین بتوانند تصویر واضحی از پلاک تهیه و نمایش دهند. در واقع این دو قابلیت از مهم ترین ویژگی های یک دوربین در سیستم نرم افزاری پلاک خوان است. از دیگر عواملی که نشان دهنده این وظیفه دوربین در دقت نرم افزار پلاک خوان می باشد قابلیت فشرده سازی تصویر ارسالی می باشد.

در واقع از مهم ترین عواملی که بر سیستم نرم افزاری پلاک خوانی تاثیر می گذارد این است که یک پلاک خوان قوی مجهز به یک هسته نرم افزاری قوی باشد. همچنین پس از اطمینان حاصل کردن از این نرم افزار عامل بعدی دیگری که بر دقت نرم افزار پلاک خوان تاثیر گذار است نوع دوربین پلاک خوان است.

این ویژگی ها و قابلیت ها سبب شدند که از سیستم در موارد مختلفی استفاده کنند که در ادامه به تشریح این مطلب می پردازیم.

سیستم نرم افزاری پلاک خوان در چه حوزه هایی کاربرد دارد؟

نرم افزار پلاک خوان
چقدر کیفیت پلاک خوانی برای شما اهمیت دارد؟

از جمله حوزه هایی که از این سیستم می توان استفاده نمود کنترل تردد پارکینگ های عمومی و سازمانی و تجاری و … می باشد. از دیگر مکان ها و حوزه های می توان به کنترل تردد خودرو ها در عوارضی ها و گمرک ها و فرودگاه ها، کنترل کردن تردد خودرو ها در اتوبان ها و خیابان های اصلی و همچنین طرح ترافیک زوج و فرد، کنترل تردد خودرو های امدادی و خطوط ویژه اتوبوس، همچنین کنترل تردد باسکول ها و کارواش ها اشاره نمود.

از دیگر حوزه های که قابل استفاده است در زمان شناسایی خودروهای سرقتی و ردیابی خودروهای تحت تعقیب می باشد.

اطلاعات تماس