معرفی انواع گیت کنترل تردد

معرفی انواع گیت کنترل تردد

امروزه گیت‌های کنترل تردد از جمله دستگاه‌ها و تجهیزاتی هستند که در بسیاری از ساختمان‌ها و مراکز مختلف مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی هستند. این محصولات دارای انواع مختلفی نیز هستند که آشنایی با انواع آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین گزینه‌ها را برای خرید خود انتخاب کنید. انواع گیت کنترل تردد دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که حتما باید با این ویژگی‌ها آشنا شوید تا بتوانید در زمان خرید آنها را بررسی کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که هریک از انواع این گیت‌ها خود دارای کاربردهای خاصی نیز هستند. پس به‌طورکلی اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید انواع این گیت‌ها را دارید باید حتما اطلاعاتی را در خصوص آنها به دست بیاورید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره انواع این گیت‌ها صحبت کرده و نکاتی را پیرامون ویژگی‌ها و کاربردهای آنها به شما ارائه دهیم. مطالعه این مطلب به شما در انتخاب بهترین گیت کنترل تردد کمک خواهد کرد.

آشنایی با گیت‌های کنترل تردد میله‌ای

یکی از انواع گیت کنترل تردد که امروزه به طور گسترده‌ای در شرایط و موقعیت‌های مختلف مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است گیت‌های میله‌ای هستند. این محصولات همان‌طور که از نامشان پیداست دارای میله‌های مخصوصی هستند که از عبور افراد جلوگیری کرده و اهرم‌هایی که روی آنها نصب می‌شود نیز اجازه ورود را به افراد مختلف می‌دهد. زمانی که قفل مخصوص این گیت‌ها آزاد می‌شود فرد تنها با وارد‌کردن یک فشار کوچک می‌تواند از این گیت‌ها عبور کند.

دقت داشته باشید که نیرویی که برای تکان دادن اهرم‌های مخصوص این گیت‌ها موردنیاز است حتما لازم نیست که توسط خود شخص وارد شود بلکه امروزه موتورهای خاصی روی این گیت‌ها نصب می‌شود که این نیرو از جانب آن موتورها وارد شده و شخص بدون هیچ‌گونه فشاری می‌تواند از گیت عبور کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مورد از گیت‌ها این است که دارای قیمت مناسبی هستند و همین عامل نیز به شما اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌ها و شرایط مختلف بتوانید از آنها استفاده کنید.

امروزه در بسیاری از کارخانه‌ها، دانشگاه‌های مختلف، خوابگاه‌ها و … از این گیت‌ها استفاده شده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

گیت‌های کنترل تردد شیشه‌ای

اگر شما هم وارد مترو شده باشید یا این‌که از برخی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ دیدن کرده باشید حتما این نوع گیت‌ کنترل تردد را دیده و از آنها استفاده کرده‌اید. گیت‌های شیشه‌ای یکی از انواع گیت کنترل تردد به شمار می‌آیند که دارای قابلیت‌های بسیار زیادی بوده و می‌توانند عملکرد خوبی را در محیط‌های شلوغ از خود نشان دهند. نوع خاص دیگری از این گیت ها وجود دارد که به گیت های پروانه ای معروف هستند؛ چراکه عملکرد آنها شبیه به بال زدن پروانه است. این گیت‌ها دارای سنسورهای مخصوصی هستند که بازو بسته‌شدن گیت را کنترل می‌کند.

زمانی که سنسورهای مخصوص شخص را تشخیص می‌دهند فرمانی را از طریق یک سیگنال به مرکز این گیت‌ها ارسال کرده و اجازه ورود را صادر می‌کنند. با صادر شدن این اجازه ورود درب‌های شیشه‌ای گیت باز شده و شخص می‌تواند از آنها عبور کند. دقت داشته باشید که اگر به‌ازای هر فرمان بیش از یک شخص از داخل گیت عبور کند سنسورهای مخصوصی که داخل آن قرار داده شده‌اند شروع به آلارم دادن کرده و این موضوع را به اطلاع مسئولان موردنظر می‌رسانند.

بدنه این گیت‌ها معمولا از جنس مواد اولیه مختلفی از جمله چوب، استیل و … ساخته شده و البته نباید فراموش کنید که سنسورهای مخصوص آنها نیز با استفاده از مواردی از قبیل کارت مخصوص، اثر انگشت و … کار می‌کند.

آشنایی با گیت‌های کنترل تردد تمام قد

امروزه بسیاری از سازمان‌های امنیتی مختلف نیز از انواع گیت‌ها برای عبور افراد و کنترل تردد آنها استفاده می‌کنند. یکی از انواع گیت کنترل تردد که امروزه شاهد استفاده گسترده از آن در مراکز امنیتی هستیم گیت‌های تمام قد هستند که دارای کاربردهای ویژه‌ای در این مراکز بوده و می‌توانند عملکرد خوبی را نیز به شما ارائه دهند. معمولا برای تولید و ساخت این گیت‌ها از فولاد و استیل استفاده می‌شود و همین عامل نیز باعث افزایش مقاومت آنها در برابر فشار و ضربه می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین کاربردهایی که این گیت‌ها دارند استفاده از آنها در محل‌هایی است که جمعیت زیادی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال امروزه در ورزشگاه‌ها از این نوع گیت‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این شما معمولا در فرودگاه‌ها و همین‌طور بسیاری از مراکز امنیتی نیز می‌توانید شاهد استفاده از این نوع گیت‌های کنترل تردد باشید.

سایر انواع گیت‌های کنترل تردد را بیشتر بشناسید

گیت‌های تردد لولایی یکی از کاربردی‌ترین انواع گیت‌ها به شمار می‌آیند که همان‌طور که از نامشان پیداست به‌صورت لولایی عمل کرده و هم می‌توان به‌صورت تک‌جهته و هم به‌صورت دو‌جهته از آنها استفاده کرد. گیت‌های تردد گردان یکی دیگر از انواع گیت کنترل تردد به شمار می‌آیند که به‌صورت چرخشی عمل می‌کنند. شخص با ورود به داخل این گیت باید به سمت جلو حرکت کرده و از سمت خروجی آن خارج شود. این گیت‌ها دارای قابلیت نصب دستگاه‌های حضوروغیاب نیز هستند

همین عامل نیز باعث می‌شود تا امروزه در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از این گیت‌ها استفاده شده و از مزایای آنها بهره‌مند شوند. از دیگر انواع گیت‌هایی که امروزه به طور گسترده‌ای برای کنترل تردد در محیط‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود می‌توان به گیت‌های بدون مانع اشاره کرد. در این گیت‌ها برخلاف سایر انواع گیت‌های کنترل تردد که بیان کردیم هیچ مانعی برای عبورکردن افراد وجود ندارد و تنها تصاویر افرادی که از داخل گیت عبور می‌کنند ثبت می‌شود.

در داخل این گیت‌ها معمولا سنسورهای بسیار قوی قرار داده می‌شود که ورود فرد را تشخیص داده و از او عکس می‌گیرند.

نتیجه‌گیری

گیت‌های کنترل تردد دارای انواع مختلفی هستند که هریک از انواع آنها ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند. این گیت‌ها معمولا در شرایط مختلف قابل‌استفاده بوده و قابلیت‌های متعددی را نیز به شما ارائه می‌دهند. آشنایی با انواع گیت کنترل تردد به شما کمک می‌کند تا بتوانید از میان گزینه‌های موجود بهترین گزینه را برای خرید خود انتخاب کنید. 

اطلاعات تماس