اهمیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب در سازمان ها

اهمیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب در سازمان ها

اهمیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب در سازمان ها

با پیشرفت روزافزون علم‌ و دانش و پیدایش سیستم های هوشمند با امکانات و قابلیت های پیشرفته، نیاز به یک نیروی انسانی مفید برای انجام کار های تخصصی بیش از ‌پیش احساس می شود به طوری که امروزه مدیران بخش تحقیق و توسعه، کارمندان یک سازمان را منابع اصلی آن سازمان تلقی می کنند تا بتوانند با استفاده از هوش و ذکاوت افراد، منافع خود را تحقق ببخشند و سود آوری بیشتری داشته باشند. از طرفی میزان کارآمد بودن فرد در یک‌ مجموعه و بهره وری او با توجه به ساعات حضورش در سازمان به یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران و موسسان سازمان ها تبدیل شده است.

همان طور که می دانید در گذشته که دستگاه حضور و غیاب  برای ثبت ورود و خروج پرسنل یک مجموعه وجود نداشت، کار بخش حراست سازمان ها و شرکت ها بسیار حساس و پر مسئولیت بود چرا که پرسنل این بخش باید بدون در نظر گرفتن روابط فامیلی و سازمانی ورود و خروج سایر پرسنل را ثبت می کردند. این موضوع باعث ایجاد هرج و مرج و ناهماهنگی های بسیاری می شددر نتیجه شرایط برای سرپیچی از کار و فرار از تعهدات پرسنل در خصوص ورود و خروج مهیا بود. با توجه به این مسائل پرسنلی که برای بخش حراست استخدام می شدند باید افراد بسیار دقیقی می بودند تا بتوانند نظم را در سازمان برقرار کنند و از ایجاد هرج و مرج جلوگیری نمایند. به مرور زمان، با توسعه صنایع و افزایش تعداد پرسنل سازمان ها و موسسات کمبود به یک دستگاه هوشمند که بتوان به کمک آن ساعت دقیق رفت و آمد کارمندان را ثبت کرد و ضبط کرد بیش از هر زمانی حس می شد.

دستگاه حضور و غیاب یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی بود که به گیت کنترل تردد نیز متصل می شود بشر توانست با ساخت آن بخش اعظمی از حجم کاری خود را کم کند و نظم مورد نظر خود را در سازمان برقرار سازد. سازد. جالب است بدانید که سرعت و دقت ثبت اطلاعات توسط دستگاه های حضور و غیاب بسیار بالا تر از یک نیروی انسانی است که این موضوع به تنهایی وجه تمایز و برتری آن نسبت به روش های منسوخ شده قدیمی می باشد.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای سازمان ها و موسسات

همان طور که میدانید استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای سازمان ها مزایای زیادی به همراه دارد که ما در این بخش از مقاله سعی داریم شما را با بخشی از مهم ترین آن ها آشنا کنیم

  1. سرعت عمل بالا: شما با استفاده از این دستگاه ها می توانید تردد افراد زیادی را به طور هم زمان و در کوتاه ترین زمان ممکن، بدون کوچک ترین خطایی ثبت کنید. این موضوع در سازمان ها و یا مجموعه های بزرگ که تعداد کارمندان آن ها بالا است مزیت قابل توجهی است چرا که دستگاه های حضور و غیاب به علت سرعت بالایی که در ثبت دارند از ایجاد هرج و مرج در ساعات خاص مانند ساعت شروع و پایان کار جلوگیری می کند.
  2. دقت بالا: جالب است بدانید اصلی ترین وجه تمایزی که بین دستگاه های حضور و غیاب و روش های سنتی وجود دارد، دقت این دستگاه در ثبت اطلاعات است. در روش های قدیمی یک یا چند فرد این مسئولیت را بر عهده داشتند به همین علت احتمال خطا و یا تقلب در آن بسیار بالا بود اما با استفاده از این دستگاه ها شما می توانید ورود و خروج افراد را بدون کوچک ترین خطایی ثبت و بایگانی کنید.
  3. کاهش هزینه های سازمانی: با استفاده از دستگاه حضور و غیاب شما به پرسنل کمتری در بخش حراست خود احتیاج دارید در نتیجه هزینه های سازمانی مجموعه تان در طول سال به میزان چشم گیری کاهش پیدا می کند.
  4. قابلیت بایگانی اطلاعاتی: دستگاه های حضور و غیاب به شما این امکان را می دهد که اطلاعات پرسنل سازمان را با درج ساعت دقیق ورود و خروج شان در یک فایل مخصوص بایگانی کنید تا در صورت نیاز، دسترسی به این اطلاعات برایتان راحت و سریع باشد. با استفاده از این سیستم هوشمند فایل اطلاعاتی شما برای همیشه در نرم افزار متصل به دستگاه محفوظ می ماند.
  5. افزایش راندمان کاری پرسنل: با ثبت ساعت ورود و خروج افراد شما می توانید راندمان کاری هریک از پرسنل خود را با توجه به ساعات حظورش در مجموعه محاسبه کنید در نتیجه میزان کار آمدی افراد را ارزیابی کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا نیرو های متخصص و دلسوز را گزینش کنید تا مسیر پیشرفت مجموعه تان را هموار تر شود.
  6. کاهش تخلف در بخش حراست: با نصب دستگاه حضور و غیاب در قسمت ورودی سازمان شما می توانید از تخلف هایی که در بخش حراست ممکن است صورت بگیرد پیشگیری کنید چرا که فرد موظف است قبل از ورود و خروج از مجموعه تردد خود را در سیستم ثبت نماید.

و ….

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد تنها بخشی از هزاران مزیتی است که استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای سازمان ها دارد.

خرید دستگاه حضور و غیاب

بهترین اقدامی که شما به عنوان مدیر یک مجموعه در راستای افزایش راندمان کاری پرسنل خود و ایجاد حس اعتماد و برابری بین آن ها می توانید انجام دهید تهیه یک دستگاه حضور و غیاب است. با خرید این سیستم شما می توانید جدیت خود را بر روی قوانینی که در مجموعه تان وضع کرده اید اثبات کنید و میزان مسئولیت پذیری و تعهد کارمندان خود را بسجنید.

 

اطلاعات تماس