دوربین پلاک خوان گامی در جهت کنترل تردد خودروها

دوربین پلاک خوان گامی در جهت کنترل تردد خودروها

امروزه کاربرد دوربین پلاک خوان برای کنترل تردد خودروها امری اجتناب ناپذیر است. دوربین‌های پلاک خوان در انواع مختلف وارد صنعت کنترل تردد شده‌اند و کمک شایانی در زمینه کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم کاربرد دوربین پلاک خوان در مکان‌های مختلف برای کنترل تردد را به صورت اجمالی مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

کاربرد دوربین پلاک خوان

دوربین‌های پلاک خوان مدار بسته برای کنترل تردد خودروها در ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ‌های سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و نظامی، سازمان‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این دوربین‌ها تصاویری از خودرو ثبت می‌شود و این تصاویر به سیستم پردازش پلاک ارسال می‌شود. سیستم پردازش شماره پلاک خودرو را شناسایی می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همان طور که مشاهده می‌کنید اولین داده‌های ورودی یک سیستم پلاک خوان توسط این دوربین ها ضبط و ارسال می‌شود. پس بدیهی است که این سیستم برای تشخیص دقیق پلاک به این دستگاه با کیفیت بالا احتیاج داشته باشد.

یک کاربرد دیگر این دوربین ها در پارکینگ‌های عمومی است. این دوربین‌ها را می‌توان در پارکینگ‌های عمومی برای ثبت پلاک خودروها در هنگام ورود به همراه ساعت دقیق ورود خودرو برای صدور قبض پارکینگ اتوماتیک مورد استفاده قرار داد.

استفاده از دوربین‌های پلاک خوان در ورودی عوارضی اتوبان‌ها می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش ترافیک داشته باشد. این سیستم پلاک خودرو را رؤیت کرده و قبض عوارضی را یا به صورت کاغذی تحویل راننده داده و یا به صورت اس ام اس برای مالک خودرو ارسال می‌کند.

دوربین‌های پلاک خوان جاده‌ای که برای کنترل سرعت در اتوبان‌ها و معابر مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوع دیگری از کاربرد دوربین پلاک خوان است. با استفاده از این دوربین‌ها و اعمال جریمه تا حد زیادی از تصادفات جاده‌ای کاسته شده است. به طور کلی سیستم پلاک خوان در امنیت و کنترل تردد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اطلاعات تماس